Mr.Tambourine Man | September 9 Records
 
 

 
 
Hey Mister Tambourine Man, play a song for me
I'm not sleepy and there ain't no place I'm goin' to
Hey Mister Tambourine Man, play a song for me
In the jingle jangle morning, I'll come followin' you

Take me for a trip upon your magic swirling ship
All my senses have been stripped
And my hands can't feel to grip
And my toes too numb to step
Waiting only for my boot heels to be wanderin'

I'm ready to go anywhere
I'm ready for to fade
On to my own parade
Cast your dancin' spell my way
I promise to go under it

Hey Mister Tambourine Man, play a song for me
I'm not sleepy and there ain't no place I'm goin' to
Hey Mister Tambourine Man, play a song for me
In the jingle jangle morning, I'll come followin' you
 
 
by The Byrds


(和訳)
 
ねぇ タンブリンマン 何か歌ってよ 
ちっとも眠くならないし 行く宛ても無い僕に
ねぇ タンブリンマン 何か歌ってよ
明るい朝に僕を連れてってくれないか 

魔法の船に乗って旅に出てみたい
感覚が無くなって手を握る力も無いよ   
足の先はだるくて 僕のブーツが勝手に歩き出すのを待っている
 
どこにだって行くよ
パレードに吸い込まれて消えたって構わないさ
歩き出せる魔法をかけてくれたら 言う通りにするから

だから タンブリンマン 僕に何か歌ってよ
ちっとも眠くならないし 行く宛ても無い僕に
さぁ タンブリンマン 僕に聴かせておくれ
明るい朝に僕を連れてってよ