Ballet Mecanique | September 9 Records



Show me something I've never seen
Like a river gleaming in the sun
Or the sea and sky kissing on the horizon

When I look out of my window
All ever see is cloudy gray skies
And when you look into your mirror
How d'you think you're ever gonna see me
Look into my eyes

Will somebody please tell me why
Women look so easy telling lies
Why a smiling face can't erase lonely eyes

When I look out of my window
All ever see is cloudy gray skies
And when you look into your mirror
How d'you think you're ever gonna see me
Look into my eyes

I don't know why
My face makes you laugh all the time
But You're all I need
You make my life so complete

ボクニワ ハジメト オワリガ アルンダ
コウシテ ナガイ アイダ ソラヲ ミテル
オンガク イツマデモ ツヅク オンガク
オドッテ イル ボクヲ キミワ ミテイル


(和訳)

僕が見たこともないものを見せて
たとえば 太陽が光る河だとか
水平線でキスしている海と空

窓から外を見れば
ただ 灰色の曇った空しか見えない
そして 君の鏡には僕はどう見えるんだろう
僕の瞳を見つめて

誰か僕に教えてほしい
女の人はなぜ嘘を簡単につけるの
顔は笑っていても どうして目は寂しげなの

なぜかわからない
いつも僕の顔を見て君は笑うのか
でも あなたは僕の必要なものすべて
君が僕の人生を完成させる


歌:Bernard Fowler
作詞:Akiko Yano
作曲:坂本 龍一(R.C.)




先日、ラジオから流れてきた曲です。
ずっと前にどこかで聴いた覚えがあるのですが、思い出せませんでした。

この曲は自分が生まれる3年前(1986)の曲らしいですが
つい最近の曲だよって言われても、納得できてしまうような1曲だと思います。

サビの手前でギターリフが爆発するところがたまらなく好きです。

きっと、この曲は100年経っても色褪せないことでしょう。