I'm Only Sleeping | September 9 Records
 
When I wake up early in the morning

Lift my head, I'm still yawning
When I'm in the middle of a dream
Stay in bed, float up stream (float up stream)

Please, don't wake me, no, don't shake me
Leave me where I am - I'm only sleeping

Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazy
Running everywhere at such a speed
Till they find there's no need (there's no need)

Please, don't spoil my day, I'm miles away
And after all I'm only sleeping

Keeping an eye on the world going by my window
Taking my time

Lying there and staring at the ceiling
Waiting for a sleepy feeling...

Please, don't spoil my day, I'm miles away
And after all I'm only sleeping

Keeping an eye on the world going by my window
Taking my time

When I wake up early in the morning
Lift my head, I'm still yawning
When I'm in the middle of a dream
Stay in bed, float up stream (float up stream)

Please, don't wake me, no, don't shake me
Leave me where I am - I'm only sleeping
 
 
By THE BEATLES
 
 
 
朝早く 目を覚ます
枕から頭をあげてもまだあくび
うとうとと夢をみながら
ベッドの中で天にも昇る心地だ
 
どうか起こさないで
揺すったりしないで
そっとしといてくれ
このまま眠っていたいんだ
 
みんな僕を怠け者だと思ってる
奴らのほうこそどうかしてるのさ
ものすごいスピードであちこち駆けまわり
その無意味さにちっとも気づかない
 
僕の一日を台なしにしないで
はるかな国をさまよう僕 
とにかく
このまま眠っていたいんだ
 
窓の外の様子をうかがいながら
のんびりと
横になって天井を見つめ
眠気が襲ってくるのを待つ
 
僕の一日を台なしにしないで
はるかな国をさまよう僕
とにかく
このまま眠っていたいんだ
 
窓の外の様子をうかがいながら
のんびりと・・・・・・・
 
朝早く 目を覚ます
枕から頭をあげてもまだあくび
うとうとと夢をみながら
ベッドの中で天にも昇る心地だ
 
どうか起こさないで
揺すったりしないで
そっとしといてくれ
このまま眠っていたいんだ
 
 
 
 
 
これはジョンの作品。
時間に追われる現代社会を風刺した歌。
あくびをいれたり、テープの逆回転を使ったりして凝った音作りをしている。
 
 
 
 
 
はい‥ 特に書くことがなかったので、BEATLESの歌詞を書いてみました。
 
 
 
 
この曲、なかなか好きです。
 
 
 
 
 
ということで、BEATLES好きな方はペタしていってくださいね音符
 
 
セプテンバーさんのブログ-NEC_0119.JPG