明治39年、昭和8年、

そして2011年の東日本大震災と

3度の大津波に襲われた

八木漁港。

とてもキレイな風景ですが、

新たに建設された防潮堤よりも

海側に敷かれている線路は、

あまりにも無防備に見えました。

 

利用客が年々減少しつつある八戸線では、

高台を走る高架新線など

夢のまた夢。

列車はその運命を受入れるように

黙々と走り続けています。

 

(八戸線/陸中八木駅付近)

 

In Meiji 39, Showa 8 and Heisei 23, the large tsunamis have hit Yagi Fishing Harbour three times.
Even though it is a very beautiful scenery, the railway laying on the seaward side of the new seawall looked too defenceless against disasters.
A new elevated line running on higher the ground is a pipe of dream on Hachinohe line where the number of passengers are decreasing year by year.
The train running silently looked as if accepting it's doom.
(Hachinohe line/near Rikuchū-Yagi station)