明治39年、昭和8年、
そして2011年の東日本大震災と
3度の大津波に襲われた
八木漁港。
とてもキレイな風景ですが、
新たに建設された防潮堤よりも
海側に敷かれている線路は、
あまりにも無防備に見えました。
利用客が年々減少しつつある八戸線では、
高台を走る高架新線など
夢のまた夢。
列車はその運命を受入れるように
黙々と走り続けています。
(八戸線/陸中八木駅付近)
In Meiji 39, Showa 8 and Heisei 23, the large tsunamis have hit Yagi Fishing Harbour three times.
Even though it is a very beautiful scenery, the railway laying on the seaward side of the new seawall looked too defenceless against disasters.
A new elevated line running on higher the ground is a pipe of dream on Hachinohe line where the number of passengers are decreasing year by year.
The train running silently looked as if accepting it's doom.
(Hachinohe line/near Rikuchū-Yagi station)