今日は三陸鉄道の開業40周年記念式典にお招きいただき

講演会を行いました。

僕がはじめて三陸鉄道を撮影したのは

高校2年生のとき、

まさに三陸鉄道の開業日でした。

それから40年間撮り続けてきた三陸鉄道の作品を

振り返りながらお話させていただきました。

40年前、鉄道カメラマンを夢見て

夢中で三陸鉄道を撮影していた僕が、

こんな大切な式典で講演させていただけるようになれたこと

心から誇りに思います。

あらためて、三陸鉄道開業40周年

おめでとうございます。

 

1鉄は、式典前だというのに

山に分け入って撮影した

山口団地のしだれ桜。

地元の方々がみな親切で

撮影場所まで案内してくれました。

こんな交流をふくめて

とても幸せな1日でした。

 

(三陸鉄道リアス線/山口団地駅付近)

 

I was invited to the 40th anniversary ceremony of Sanriku Railway and had a speech today.
When I took the photos of Sanriku Railway for the 1st time in my life, I was 2nd grade of high school and it was the very opening day of Sanriku Railway.
I had a speech while reviewing those pictures which I have taken since then, for 40 years, .
40 years ago, when I dreamed to be a railway photographer and was crazy about taking photos of Sanriku Railway, I truely take pride in to be able to have a speech at such important ceremony.

Once again, congratulations on the 40th anniversary of the Sanriku Railway.

Today's photos is the weeping cherry bloosoms which I took in the middle of the mountain before ceremony.
The local residenses kindly guided me to the photo spot.
It was the very happy day for me, including such exchanges.
(Sanriku Railway/near Yamaguchi Danchi station)