石州瓦の波が広がる

山陰旅情たっぷりのこの場所。

てつたび!のロケで訪ねて以来

数年ぶりに訪れたのですが、

お約束なしでいきなり訪ねたのにもかかわらず

住職さんは満面の笑顔で

迎えてくれました。

 

風景にも感動しましたが、

その笑顔にも大きな感動をいただきました。

こういう笑顔を見たくて

僕は旅をしているのかな。

 

「あぁ日本のどこかに

私を待ってる人がいる」

 

いい日旅立ちのワンフレーズが

しっくりくるような

素敵な出会いでした。

 

(山陰本線/浅利駅付近)

 

It's my favorite temple garden because I can see houses the roofs of 

which are covered with Sekisyu-Gawara which has the very particular atmosphere of Sanin area.
Few years has passed since I visited there for making films of "Tetsutabi!".
The chief priest of that temple was welcomed me with a big smile although I went there without appointment.

Not only the scenery but also the big smile touched my heart.
I suppose that I'm traveling to see such smiles.

"Ah there is a person who are waiting me somewhere in Japan."

The famous frase of "Iihi Tabidachi" muches to express the wonderful encounter.
(Sanin Honsen/near Asari station)