いよいよ今日から

新型コロナウイルスが

感染法上の「5類」に

指定されることになりました。

 

まだまだ「終息した」とはいえないけれど

「収束した」と言ってもいいのかな。

 

いろいろなものを失い

いろいろなものを得たコロナ禍。

この試練から

僕たちは何を学べたのだろう。

 

このブログを数年後

数十年後に読み返したとき

どう感じるのかな。

 

いろいろ考えた1日でした。

 

(東武伊勢崎線/北越谷〜大袋)

 

Finally, the new COVID-19 became "Category 5" under the Infection Law from today.
We can't say "the issue came to an end" still now but I suppose we can say "the issue was settled".

We lost many things and got many things in the COVID-19 pandemic.
What could we learn from this tries.

How will I feel when I read this blog again some years, some decads later?

It was the day of thinking about many things.
(Tōbu Isesaki Line/Kita-Koshigaya~Obukuro)