仕事初めは

(家ではとっくにはじまってますが…)

雑誌の対談企画。

ひさしぶりに

外堀に行くと

桜の老木が伐採され

風景がスッキリと見えるようになっていました。

ただ春にはちょっと寂しくなるかもしれません。

大都会のど真ん中で

こんなにも見晴らしのいい場所

なかなかないよなぁ。

しかも電車が全編成余裕で入るし。

見慣れすぎて麻痺しているけど

なかなかの絶景だと再認識しました。

 

(総武線/飯田橋〜市ヶ谷)

 

The first job in this year is talking event on a magazine.
When I went to Sotobori for the first time in a while, I found old trees of cherries were cut down and the visibility became good.
However the scenery became too simple to enjoy Hanami in Spring.
It's too difficult to find good view point like here.
And more I can see a whole train cars from the top to the tail.
The sight was too familier for me to realize that is nice view but I recognized it is one of the superb view point for me again.
(Sōbu Line/Iidabashi~Ichigaya)