今回のは2日間しかないので

水郡線だけをのんびり撮るプチ撮影行の予定でしたが、

うっかりハンドルがすべって(笑)

車が新潟県の弥彦駅に向けて

走り出してしまいました。

途中に咲花駅の桜をチェックしに行ったら

なんともう桜が咲いているじゃぁあ〜りませんか!

というわけで

予定になかったSLばんえつ物語号と桜の撮影になりました。

まだ満開ではないですが、

地元の方のお話だと、いつもより10日ほど

早いそうです。

そのあと弥彦線と越後線を撮影して帰宅。

ぜんぜんプチじゃない強行軍の撮影でした(汗)

 

(磐越西線/咲花駅付近)

 

Although I planed 2 days short trip to take photos of scenery 

along Suigun Line, carelessly turn the handle, I started driving to Yahiko station in Nigata prefecture. lol
And more, on the way to Yahiko station, I found the cherries along Sakihana station were already bloom!
So, I didn't have the plan but I decided to take the photos of SL "Banetsu Monogatari Go" and cherries.
It's not the best season but I heard that the cherries began to bloom 10 days earlier than usual.
Finally, I went back home after taking photos of Yahiko Line and Echigo Line.
It's completely not "short" trip but "hard".