2010年3月12日(ニコンD7000)

 

台湾で動態保存されている

CK124号機。

日本のSLにそっくりですが

それもそのはず、日本車両製造でC12として

1936年に製造された日本製の蒸気機関車です。

この日はJR北海道のC11と姉妹列車になったことを記念して

記念列車が運転されました。

レトロな2050形客車を連結して

CK124とCK101が背中合わせで重連運転しました。

CK124は今も元気に

動態保存されているようです。

 

(内湾線/竹中〜上員)

 

It is CK124 which is maintained ready to work properly in Taiwan.
It looks similar Japanese SL.
But it is no wonder because that was made in Japan as C12 by NIPPON SYARYO in 1936.
It run to commemorate of becoming the sister locomotive of C11 in Hokkaido that day.
CK124 and CK101 run in double heading operation with 2050 series passenger cars.
I heard the CK124 has been maintained ready to work still now.
(2010/03/12, NikonD7000, Neiwan Line, Zhuzhong~Shangyuan)

 

2015年3月12日(ソニーα7Ⅱ)

 

富山地鉄といえば

やっぱりこの色だよなぁ。

 

(富山地方鉄道/内山〜愛本)

 

Speaking of Toyama Chihou Railway, I imagine this color.
(2015/03/12, SONYα7Ⅱ, TOYAMA CHIHOU RAILWAY, Uchiyama~Aimoto)
 

2010年3月12日(ニコンD5000)

 

今日は185系が引退するということで

各駅が大パニックになっている様子をテレビでみて

昔はこんなじゃなかったのになぁ…

な〜んてつぶやいたけど

10年前もこんなでした(笑)

車止め後ろで目立つ帽子の人が

中井精也だというウワサが出ましたが

僕じゃありません(笑)

 

(上野駅)


I saw the news that there were some panics in some stations 

because people gathered to see the last run of a 185 series car.
Then I tweeted that there were not such panics 10 years ago.
But it’s wrong! This is the picture of 10 years ago. lol
Some say the person who stands by the buffer stop and wears a hat is Seiya Nakai.
But it’s not me. lol
(2010/03/12, Nikon D5000, at Ueno station)