2011年1月19日(ニコンD7000)

 

今年も北陸は大雪でしたが、

2011年もけっこう雪が積もっていました。

写真は常願寺川を越える「千垣橋りょう」。

鋼スパンドレルブレーストアーチの

美しい鉄道橋です。

 

(富山地方鉄道/千垣〜有峰口)

 

It was heavy snow in Hokuriku Area in this year and it snowed heavily in 2011 too.
The picture is "Chigaki Iron Bridge" which across the Joganji river.
It is the beautiful iron bridge which has steel spandrel bracet arch.
(2011/01/19, Nikon D7000, Toyama Chihou Railway, Chigaki~Arimineguchi)

 

2015年1月19日(ソニーα7RⅡ)
 

2015年1月19日(ソニーα7RⅡ)

 

2015年の今日は

てつたび!のロケで津軽鉄道を撮影していました。

この日の夕暮れはとてもキレイで

旅情たっぷりのカットが撮れました。

一枚目は金木駅の腕木式信号機。

ここでは旅客列車が走る路線としては唯一

腕木式信号機が現役で活躍しています。

2枚目はドラマチックな空の表情を主役に。

15分おきに吹雪と晴れが入れ替わる

津軽の冬らしい1枚になりました。

 

(津軽鉄道/金木駅付近)

(津軽鉄道/芦野公園〜川倉)


I took the photos of Tsugaru Railway to make TV program "Tetsutabi!" today in 2015.
The sunset on that day was so beautiful that I could take photos which touched traverlar's emotion.
The 1st picture is semaphore signal at Kanagi station.
You can see the only one active semaphore signal on passenger-traffic line in Japan at this station.

2nd, I chose the dramatic sky as the subject on that picture.
I believe I could express the very winter in Tsugaru when The sun and snow come and go every 15 minutes.
(2015/01/19, SONY α7RⅡ, Tsugaru Railway, near Kanagi Station)
(2015/01/19, SONY α7RⅡ, Tsugaru Railway, Ashino-koen~Kawakura)