2019年1月16日(ライカSL)

 

最近は廃線になると

すぐに線路がはがされてしまいますが

鳥取県の倉吉線の廃線跡の一部には

当時のまま線路が残されています。

昭和60年3月に廃止されてから30年以上の月日が経ち

線路はゆっくりと山に戻ろうとしていました。

寂しい風景だけど、どこかロマンチックな

光景です。

 

(国鉄倉吉線廃線跡)

 

Although dead tracks are removed immediately,

it has been remaining that a part of dead tracks of Kurayoshi Line in Tottori pref still now.
30 years has passed since it was abolishedof March in 1985.
When I took the photo, the tracks had been caught up in the mountain.
It looks lonely scenery but I believe that is romantic.

(2019/01/16, LeicaSL, dead tracks of Kurayoshi Line of JNR)

 

2018年1月16日(ソニーα7RⅢ)

 

ここは市場のなかに線路があるというか

線路の上に市場がある

メークロン市場で撮影していました。

日本の安全基準からしたら

信じられない光景ですが

やろうと思えば

やれるもんなんです(笑)

 

(タイ国鉄/メークロン駅付近)

 

I took the photos in Maeklong Market
I can't sure wheather to say there are railways in a market or there are markets on the railways...
Although it's unbelievable scenery from perspective Japanese safety standards, if you tryt to do it, you can. lol

(2018/01/16,SONYα7rⅢ, State Railway of Thailand, near Maeklong station)

 

2009年1月16日(ニコンD3X)

 

2009年には雪の高山本線を撮影していました。

まだキハ40が現役だったんだなぁ。

雪の中を走る白い気動車。

あえて白と白の組み合わせに

チャレンジしています。

 

(高山本線/焼石〜下呂)

I took the photos of Takayama Honsen in snow in 2009.
Kiha 40 series car were still on active service at that time.
The white diesel car run through in the middle of the snowy scenery.
I tried to dare to make combination color scheme of white and white.
(2009/01/16, NikonD3X, Takayama Honsen,Yakeishi~Gero)