2013年1月13日(パナソニックGH3)

 

2013年の今日はパリにいました。

こちらは憧れのパリ北駅にて撮影した

絵になるマダム。

でも実際は…

向こうは列車に自転車を載せられるのですが、

凄い勢いで走ってきて

列車に乗り遅れてぶんむくれているシーンです(笑)

でも仕草や服装、自転車、そして背景の広告まで

すべてが絵になっていて

映画のワンシーンのようです。

テロ、そしてコロナがあり行けないまま年月が経ちましたが

また撮りに行きたい、素敵な駅なのです。

 

(パリ北駅)

 

I was in Paris on Jan 14th in 2013.
She was the perfect lady for a picture whom I took the photos at Gare du Nord.
But actually...
She rushed to the station to got on the train but the train had left already so she was so upset.
(They can board a train with their bicycle in Pari.)
Her gestures, clothes, bicycle and the sign board in the background matched perfectly.
So it looked like a scene of a movie.
It passed few years before I visit there again because of terrorism and coronavirus.
I am eager to go there and take photos of the lovely station again.
(2013/01/14, Panasonic GH3, at Gare du Nord)

2012年1月13日

 

こちらは震災の翌年の三陸鉄道リアス線。

陸中野田駅の先のこの区間は

津波によってすべてが流されてしまいましたが、

どんどんと復旧が進み、

とうとう枕木が並べられました。

この光景を見て、思わず泣いちゃいました。
あちこちから重機のけたたましい音が聞こえてきます。
その音は震災直後に聞いた
瓦礫をどける重機の音と同じですが、
とても希望に満ちた
復興の音色に聞こえたのを覚えています。

 

(三陸鉄道北リアス線/陸中野田〜野田玉川)

 

It is the Sanriku Railway Rias line.
Although, this section, beyond RIKUCHŪ-NODA Station, 

was washed away, they recovered the section more and more.
Finally, the railroad ties were installed on that day.
When I saw that scene, I cried in spite of myself.
The loud noises of construction machines reached my ears.
It was the same sound which was removing mountains of rubble just after the Tohoku earthquake.
But the sound which I heard that day was filled with hope of recovering.
The hopeful sound remains in my thoughts.
(2012/01/13, Sanriku Railway Rias line,RIKUCHŪ-NODA~NODATAMAGAWA)

 

2015年1月13日(ニコンD750)

 

震災から約4年後、ミャンマーでなんと三陸鉄道の車両と再開しました。

ここは試験的に高速道路上に線路を敷き

路面電車ならぬ路面気動車を試験的に走らせていたもの。

あの三陸鉄道の車両が、高速道路を走っているという

強烈なシーンに出会いました。

しかもぜんぜん前情報なしで、現地で再開したときは

腰抜かしそうでした(笑)

 

高速道路を走るので

一番の見せ場は

料金所をブッチする三陸鉄道でした(笑)

かなりインパクトのある出会いでしたが、

今は計画倒れになって運休中だとか。

ミャンマー恐るべし!

 

(ストランドRBE線/
Botanhtaung Pagoda〜Pansodan)


The 4 years had passed after Tohoku earthquake, I met the train of Sanriku Railway in, what, Myanmar.
They installed the railroad on the high-way and test drive a road diesel car, not electric car, in this section.
I met an impressive scene that the car of Sanriku Railways run on the highway.
And more, I completely didn't know that.
So, when I saw that, I was nearly paralyzed with surprise...lol
It run on the highway, so that the best high-light of that train was the moment of passing through the toll gate.
I was so surprised to see the unthinkable scene in Myanmar.
However unfortunately, the line is out of service now.
I hope Burmese People will make a great future!
(2015/01/13, NikonD750,Strand Road RBE,Botanhtaung Pagoda~Pansodan)