近所を流れる綾瀬川の水位も

すっかり落ち着きました。

風台風だと思いこんでいた台風19号。

結果的には雨台風でした。

夜中には氾濫危険水位を越え

かなり不安な時間を過ごしました。

思い込みの怖さが

ちょっと身にしみた経験になりました。

 

(東武伊勢崎線/蒲生〜新田)

 

The water level of Ayasegawa riv which flows near my house became calm.
I thought that the typhoon Hagibis had strong wind.
But actually, it had not only strong wind but also heavy rain.
I spent so nervous night because the water flowed at the edge of the bank.
The decision with impression is dangerous.
The typhoon Hagibis told me that.