町屋二丁目の近くにある稲本青果店。
昔ながらの下町の佇まいが素敵で
なにより看板犬のミックスちゃんが
ちょこんと座る姿がとっても可愛く
10年ほど前から何度も何度も
撮影させていただきました。
今日も撮影させていただきましたが
いつもの風景とまったく違って見えました。

実は4月の初旬に
ミックスちゃんが亡くなりました。
そしてこの八百屋さんも
平成の終焉とともに
お店をたたまれるそうです。

今日はミックスちゃんを偲んで
大きなパネルをプレゼントしました。
野菜のダンボールの祭壇の上に
飾っていただきました。
たくさんの人に愛されたミックスちゃんの遺影は
やはり果物のダンボールに入れられていました。
とってもすてきな関係だなと
しみじみ思いました。

近くのハナミズキはもう満開です。
季節は流れ、時代は流れ、
またひとつ素敵な風景が想い出になります。
写真家としては身を削られるような思いですが、
今回もまた、まっすぐ受け止めて
これからも僕は写真を撮り続けいきます。

(都電荒川線/町屋二丁目付近)

 

It is Inamoto Green-Grocer near Machiya 2cho-me.
I love its retro atmosphere and more, Mix-chan which was draw dog at that store looked so cute that I have often taken photo of him for ten years.
I took photo of him again but the shop had completely different atmosphere.

Actually,Mix-chan passed away early April.
And,the shop owner told me that he will wind up his shop in the end of Heisei era.

Today, I think of Mix-chan and present the shop owner a big picture of Mix-chan.
Then, he displayed it above the alter which made of cardboard box of vegetable.
The photo of late Mix-chan who was loved by everyone was displayed in the cardboard box of fruits.
I deeply felt that was nice relationship.

The dogwoods near the shop are in full bloom now.
The season passed, the time passed, a nice scenery changed to a memory again.

It was hard situation for me as a photographer.
But, I took that and will have been taking photos from now on.