イギリスではついに40代にも順番がまわってきましたので、さっそく行ってきました。

一晩全身倦怠感でぐったりでしたが、翌日には良くなりましたよ☆

 

65%の国民が予防接種を終えたイギリスに対し、日本はまだ1.2%。その差は歴然。

 

イギリスでは店の中や交通機関の中以外でマスクをしている人は少なくなってきました。

 

日本人の方が通行中もしっかりマスクをし、ルールを守ってがんばっている人が多い感じがしますが、政府の対応は、結局ビジネスをストップさせる方向にばかり。その前に予防接種をなぜもっと早く導入できなかったのか。結果的に小さい企業ほど追い込まれ、大企業が生き残るんでしょうか。なぜ誰も文句を言わないのか不思議です。

 

<1st Jab Done!>

Finally, I've got the first jab...

I felt sick overnight, but then I was fine on the next day.

 

More than 65% of UK adults are vaccinated at least once, compared to only 1.2% in Japan.

 

People are compliant to rules in Japan. But Japanese government is too dependent on people's consciousness. Now small businesses are affected first, and only bigger ones and public sectors survive. This is really unfair.