NEW 曲の背景の参考リンクを追加しました。(2024/3/31)


"If I Were You" Hoobastank

You seem to find the dark when everything is bright
すべてが輝いて見えるとき、君はその中に闇の部分を見つける
You look for all that’s wrong instead of all that’s right
良いことを見る代わりに、粗探ししかしない
Does it feel good to you to rain on my parade
僕の気分を台無しにして楽しいかい?
You never say a word unless it’s to complain
文句しか言わないんだね
It’s driving me insane
僕は気が狂いそうになる

If I were you
もし、僕が君だったら
Holding the world right in my hands
世界を手中に収めたなら
The first thing I'd do
まず最初に
Is thank the stars for all that I have
自分が恵まれたものすべてに感謝するだろう
If I were you
僕が君なら

Look what surrounds you now
君の周りを見てみなよ
More than you ever dreamed
かつて、夢見た以上のものに囲まれてる
Have you forgotten just how hard it used to be
昔、どれだけ苦労していたか、忘れてしまった?
So what’s it going to take
一体、どうすれば
For you to realize
君に気づいてもらえるんだろう?
It all could go away in one blink of an eye
すべては一瞬で失われてしまうかもしれないのに
It happens all the time
それが、いつ起きてもおかしくないことも

If I were you
もし、僕が君だったら
Holding the world right in my hands
世界を手中に収めたなら
The first thing I'd do
まず最初に
Is thank the stars above
星に幸運を感謝して
Tell the ones I love that I do
大切な人に、愛していると伝える
If I were you
僕が君なら

So what’s it going to take
一体、どうすれば
For you to realize
君に気づいてもらえるんだろう?
It all could go away in one blink of an eye
すべては一瞬で失われてしまうかもしれないのに
It happens all the time
それが、いつ起きてもおかしくないことも

If I were you
もし、僕が君だったら
Holding the world right in my hands
世界を手中に収めたなら
The first thing I'd do
まず最初に
Is thank the stars above
僕が愛している人たちのことを
For the ones I love
星に感謝するだろう
Take a breath and enjoy the view
深呼吸して、景色を楽しんで
Live the life that I've wanted to
かつて望んでいた人生を歩んで行きたい
If I were you
僕が君なら




曲の背景についてはこちら↓