Most Memorable Trip 1

アップ 前回の記録ですウインク

 

 

 

We took a streetcar up and down

to grab a piece of pecan pie and muddy chocolates outside of the center.

私たちは ピーカンパイ や マディ(どろ)チョコレートを買いに

路面電車で 行ったり来たりしました。

 

  

 

One day  when we were on the streetcar to Tulane College 

which is used to be famous for the movie 

“The Pelican Brief (ペリカン文書)1993年 by John Grisham

ある日 ジョングリシャム作のペリカン文書の映画ロケ地で

有名になった テュレーン大学へ向かう路面電車に乗っているとき

      

 

An unbelievable thing happened. 

It was really funny to see 

that a conductor suddenly stopped the streetcar 

to buy his own lunch in front of the hamburger shop. 

It never happens in Japan.グラサン

信じられないことが起きました。

とてもおもしろいことなんですが、

運転手さんがハンバーガーショップの前に突然電車を止めて

自分のランチを買いに行ったのです。

日本ではありえないことですよね。グラサン


At the streetcar stop, a guy spoke to us, 

we began to talk about Tokyo Subway Train System. 

He said, ”The map of Tokyo Subway Lines is like spilled spaghetti.

It is a great picture. I was so impressed with his imagination.ラブ

電車の乗降場で、男性に話しかけられ

私たちは東京の地下鉄の話を始めました。

彼は 東京の地下鉄路線地図は (地面に)こぼしたスパゲッティみたいだね

すごい光景だね。彼の想像力には (おもしろくて感動し)とても印象的でした。ラブ

 

  

 

明日に続きます お立ち寄りくださり

ありがとうございました~ラブラブラブラブラブラブハートハート