先日、お友達と高尾山に行ってきました。
The other day, I went to Mt. Takao with a friend.
 
 
 
 
高尾山の登山コースは複数ありますが、今回は6号路をチョイス。
Mt. Takao has several hiking trails. This time, we chose trail number 6.
 
 
登りは大体90分とのことでしたが、何も考えず登っていたら一時間弱で山頂に到着びっくり
The hike to the top was supposed to take around 90 minutes, but I guess we were going at a fast pace without realizing it and reached the top in less than an hour.
 
 
ペースをセットしていたのは私でしたが、もう少しゆっくりと楽しめばよかった・・
I was the one setting the pace; maybe I should have gone a bit more slowly and enjoyed the hike...
 
 
 
 
友達が企画してくれたので、ランチ当番は私が。
My friend planned everything, so I volunteered to be in charge of lunch.
 
 
ドイツ人のお友達で、おにぎりとか卵焼きとか、日本っぽいお弁当のほうが良いかなと思って作る予定だったんですが、前日に面倒くさくなっちゃって手軽なベーグルサンドにしました(笑)
My friend is German, and I was planning to make a "Japanese bento" with rice balls and rolled omelette since I thought this would be more unique and interesting, but I got lazy the day before and ended up prepping something much simpler -- a bagel sandwich, lol.
 
 
 
 
 
スモークサーモンとクリームチーズ!ケイパー(ケッパー?)と自家製レッドオニオンのピクルスをトッピング。クリームチーズにはディルとレモン汁を入れました。
Smoked salmon and cream cheese! Capers and homemade pickled red onions to top it all off. I mixed in fresh dill and a squeeze of lemon juice into the cream cheese as well.
 
 
美味しかったんですが、ちょっとした失敗が・・・
It was delicious (you can't go wrong with this combo), but I made a small mistake...
 
 
スモークサーモンは冷凍のまま買って、ハイキング中に自然解凍するからちょうど良い!と思っていたのですが・・腐ってしまうんじゃないかと心配で大量の保冷剤と一緒に保冷バッグに入れていたのと、この日は気温が低かったのと、以外と早く山頂まで行けちゃったので、食べるころにはまだカッチカチでした泣くうさぎ
I had bought frozen smoked salmon and thought this would be perfect because it will naturally defrost as we hike...but I was so paranoid about the salmon going bad that I put it in a cooler bag with loads of ice packs. Given that it was also a pretty cool day and we arrived at the top much earlier than I had expected, the smoked salmon was still completely frozen when I opened it for lunch...
 
 
お友達はありがたいことにおおらかな人なので笑ってくれましたが・・解凍するまで少し待ちましたが、それでも触感はシャリシャリしてました(笑)
Thankfully, my friend is a really laid-back person who could see the humor in my shameful food fail. We waited a bit for the salmon to defrost, but even then, the texture was still a bit icy
 
 
スモークサーモン大好きなんですが、ハイキング用のお弁当には向いてないんですかね?お勧めがあれば教えてください!
I love smoked salmon, but I guess it's not really good to bring on a hike? Please let me know if you have any recommendations!
 
 
 
 
 
Have a lovely rest of your week!
 

AUDIO FILE

音声ファイルプレイヤーが表示されない方は、音声ファイルをこちらからアクセスできます