昨日のアベプラは盛りだくさんでしたキョロキョロ

Yesterday's Abema Prime was chock full of a wide variety of topics.

 

 

トランプノミクスから2017年の日本経済、オリンピック、そしてCGと医療のコラボまで、かなり幅広くお届けしました。

From Trumponomics to the Japanese economy in 2017, the Olymics and a collaboration between CG tech and medicine, we covered a whole lot of things.

 



 

 

ゲストにはデーブ・スペクターさんがおねがい

Mr. Dave Spector was the main guest.

 

 

 

そして今日、1月5日はこれから水曜レギュラーとして出演される「お金おじさん」こと川口さんのお誕生日!

And today, Jan. 5th, is Kawaguchi-san (aka Money Man)'s birthday.

 

 

ということで、昨日お祝いしました!

This called for a cake celebration after the show last night.




 

 

川口さん、お誕生日おめでとうございます!

 

 

ケーキを頂きながら、川口さんに金運が上がる神社や正しい参拝方法を教えてもらいました…

He told us about shrines that are known to increase your financial luck, as well as the proper way to pray (or is worship a better word)?

 

 

さすがお金おじさんニヒヒ

He is the Money Man, after all...

 

 

 

話が飛びますが、今旅行を計画中です…結局年末年始、どこも行かなかったので…!

Changing topics completely, but I'm planning a trip for the near future, as I ended up not leaving the country during the holidays.

 

 

レバノンかイスラエルで迷ってるんですが…どちらかを訪れたことのある方、是非体験談お聞きしたいです…

I'm torn between Lebanon and Israel...I'd love to hear your experience if you've ever been to either or both countries.

 

 

本当は年末トルコのガズィアンテプという街に行こうと考えてたんですが、ギリギリでやめました。いかなくてよかった…

I was actually planning to go to Gaziantep in Turkey, but I decided last minute not to pursue my plans...In retrospect, I'm so glad I didn't go.

 

 

1月1日にイスタンブールのナイトクラブで銃乱射事件がありましたもんね…イスタンブール経由で行こうと考えていたのでなんだかゾッとします。

There was a mass shooting at a nightclub in Istanbul on Jan 1st...and I had been hoping to stop by Istanbul on my way to Gaziantep. Shivers, right?

 

 

 

皆さんは年末年始、どこか旅行に行きましたかー??

Did you visit anywhere during the break?

 

 

Have a wonderful night!

 

 

1月19日(木) 6:00~9:00 クロノス(TOKYOFM/JFN)
1月21日(土) 20:00~ みのもんたのよるバズ (AbemaTV)

毎週木曜日 バイキング (フジテレビ) 12:00~14:00
毎週水曜日 AbemaPrime (AbemaTV) 21:00~23:00