Socks <靴下> | Inside the Battle with Temptation <煩悩との戦い>

Inside the Battle with Temptation <煩悩との戦い>

I’d like to share not only my daily work life and sports-watching experiences but also my struggles and tips for managing my diet and health.
日々の仕事とスポーツ観戦、そして新たにダイエット記録のブログになります。

Hi there, I'm Tata.

たただよ

 

 

Today I'll talk about socks.

今日は靴下のおはなし

 

 

There's a hole in one of my socks again.

また片方だけ穴があいたよ

 

 

I need to restock my socks.

買ってこなければ

 

 

I have decided to stick with UNIQLO socks. 

たたはユニクロの靴下に決めています

 

 

 

 

 

 

About once every six months, I buy six sets in bulk. 

半年に一度、4足ほどまとめ買い

 

 

This is because I often get holes in my socks, especially at the big toe.

まとめ買い訳は今回のように親指のところにすぐに穴をあけるからです。

 

 

In the past, I used to buy and wear various kinds of socks. 

昔、いい靴下をはいているときもありました カラフルだったり、高級だったり

 

 

However, when one sock got a hole, I had to throw away the whole pair. 

だけど片方に穴が開くとそろってゴミになる

 

 

That's when I came up with a smart solution.

かしこいぼくは考えました

 

 

By having a lot of identical socks that are not designated for the left or right foot, I could continue using the other sock even if one gets a hole. 

左右の違いがない同じ靴下ならば余った片方をほかの靴下とペアにすればまだ使える

 

 

Based on this theory, I have been buying the same socks for about 20 years now.

この理論でここ20年くらい同じ靴下を履いています

 

 

Furthermore, I had another brilliant idea.

さらに、かしこい僕はかんがえました

 

 

Moreover, instead of just throwing away socks with holes, I reuse them as a replacement for the vacuum cleaner's dust bags.

独身の時、穴の開いた靴下は紙パック式の掃除機の紙パックの代わりに再利用していました、問題なく使えました

 

 

What do you think? Isn't that a good idea?

どう? いいアイデアでしょ?今はサイクロン掃除機だけど

 

 

Today's results

79.7kg

25.0%

 

I still didn't drink alcohol today.
今日もお酒を飲みませんでした(21日目)