【2】#教師から受けた理不尽な指導 | Inside the Battle with Temptation <煩悩との戦い>

Inside the Battle with Temptation <煩悩との戦い>

I’d like to share not only my daily work life and sports-watching experiences but also my struggles and tips for managing my diet and health.
日々の仕事とスポーツ観戦、そして新たにダイエット記録のブログになります。

【1】#教師から受けた理不尽な指導

Hello, this is Tata.

こんにちは たたです

 

 

Continuing from where I left off last time, I would like to share more about the 「Unjust things experienced by a teacher.」

教師から受けた理不尽な指導の続きです

 

 

My homeroom teacher often said, "If we leave me unattended, the class cannot proceed." 

先生はたたを野放しにすると、授業にならなくなるのをおそれていました

 

 

I was frequently told that I lacked concentration, got bored easily, couldn't stay quiet, lacked cooperativeness, and caused disturbances during tests. 

よく言われたのが、集中力がない、飽きっぽい、静かにしない、協調性がない、テスト中に騒ぐ

 

 

Reading this, you might think I was a troublemaker, but in reality, I was the top student in my grade.

ここまでいうと落ちこぼれと思ったかもしれません、でもたたはすべての教科で学年で1位の成績でした

 

 

The classes were boring. This was because I understood the material very quickly, so I didn’t take notes or do homework. 

授業は退屈でした、すぐに理解できてしまうのでノートも取らないし宿題もしませんでした

 

 

During tests, I would finish a 30-minute test in about 5 minutes, making it hard to stay focused for the remaining time. 

テスト時間30分のところ5分あれば終わってしまうので残りの時間どうしていいかわかりませんでした

 

 

When I was in elementary school, I thought all my classmates could do the same.

当時、クラスメイトのみんなが同じようにできないのが不思議でした

 

 

From the teacher’s perspective, It seems that she felt it was not good that a child who didn't show any effort was ranked first. 

先生からすると、努力を見せない子が1番になっていることが良くないと感じていたようです

 

 

The teacher believed that if the top student was someone who worked hard, it would have a positive influence on the other students. 

先生は、努力をして頑張っている子が1番であれば、他の子にも良い影響があると考えていました

 

 

As a result, they tried to crush my spirit. 

そこで、先生の取った行動は、私を潰しにかかりました

 

 

Not only the teacher, but the entire class seemed to be against me.

先生を含め、クラス全員が私を潰そうとしてきたのです

 

 

Due to this, I couldn’t make any friends.

友達はできませんでした

 

 

The departure of my female teacher, who had been my homeroom teacher until the end of the fourth grade, due to her marriage and retirement.

それまで担任の女の先生が結婚退職で5年生から新しい先生になりました

 

 

marks a turning point as I transition to the fifth grade with a new homeroom teacher.

この新しい年配の教師との出会いが人生の転機になりました

 

 

The story continues.

つづく

教師から受けた理不尽な指導

同じネタで投稿する

 

他の投稿ネタを確認する

 

 

Today's results

80.8kg

26.3%

 

I still didn't drink alcohol today.
今日もお酒を飲みませんでした(11日目)

 

【1】#教師から受けた理不尽な指導