Japanese English | パピー英語教室のブログ

パピー英語教室のブログ

愛知県岡崎市にある英語教室です。

Recently my oldest son started playing the old Famicom game Rockman 1.
最近、うちの長男は古いファミコンソフトの”ロックマン1”をプレイし始めました。

 

One of the bosses in this game is called Gutsman.
このゲームのボスのある一人は"ガッツマン"と呼ばれています。

 

 

My son was confused because in English "guts" means "intestines",
息子は混乱しました。というのは、”ガッツ”は英語で”腸”を意味し、

 

which is pretty different from how it is used in Japanese.
日本語での使用方法とはかなり異なるのです。

 

I had to explain to him
私は息子に和製英語が

 

that sometimes Japanese English is quite different from real English.
本来の英語とは全く違う意味を持つことがあると説明しなければなりませんでした。

 

It is interesting!
面白いですね!

 

Incidentally, my son loves the game.
ちなみに息子はゲームが大好きです。

 

I remember playing it when I was a child, so I am happy.
私も子供の頃に遊んだ記憶があり、嬉しい気持ちになりました。

 

 

 

 

パピーミュージックスクールのホームページはこちら
パピーヨガ教室のホームページはこちら
パピーバレエ教室のホームページはこちら
パピー英語教室のホームページはこちら
パピー書道教室のホームページはこちら
パピーダンススクールのホームページはこちら