champagne supernova / oasis 和訳

 

 

[Verse 1]
How many special people change?
How many lives are living strange?
Where were you while we were getting high?

 

どれだけの特別な人が変わるのか?

どれだけの人生が奇妙に生きているのか?

僕らがハイになっていたとき君はどこにいたんだ?

Slowly walking down the hall
Faster than a cannonball
Where were you while we were getting high?

 

ゆっくり廊下を歩く

砲弾よりも早く

僕らがハイになっていたとき君はどこにいたんだ?

[Chorus]
Someday you will find me
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova in the sky
Someday you will find me
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova
A champagne supernova in the sky

 

いつか君は僕を見つけるだろう

土砂崩れに巻き込まれている僕を

空にあるシャンパンスーパーノヴァの中で

いつか君は僕を見つけるだろう

土砂崩れに巻き込まれている僕を

シャンパンスーパーノヴァの中で

そう空にあるシャンパンスーパーノヴァの中で

[Verse 2]
Wake up the dawn and ask her why
A dreamer dreams she never dies
Wipe that tear away now from your eye

 

夜明けに目が覚めて彼女に理由を聞いたんだ

夢を見る人はなぜ彼女が絶対死なないことを夢見るのか

君の涙を今は拭おう

Slowly walking down the hall
Faster than a cannonball
Where were you while we were getting high?

 

ゆっくり廊下を歩く

砲弾よりも早く

僕らがハイになっていたとき君はどこにいたんだ?


[Chorus]
Someday you will find me
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova in the sky
Someday you will find me
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova
A champagne supernova

 

いつか君は僕を見つけるだろう

土砂崩れに巻き込まれている僕を

空にあるシャンパンスーパーノヴァの中で

いつか君は僕を見つけるだろう

土砂崩れに巻き込まれている僕を

シャンパンスーパーノヴァの中で

そう空にあるシャンパンスーパーノヴァの中で


[Bridge]
Cause people believe
That they're gonna get away for the summer
But you and I, we live and die
The world's still spinning 'round, we don't know why
Why? Why? Why? Why?

なぜなら人々は信じているから

彼らが夏から逃げるつもりだと

だけど君と僕、僕たちは生きてそして死ぬ

世界はそれでも回り続けるが、僕らはその理由を知らない

どうしてだろうか?

[Guitar Solo]

[Verse 3]
How many special people change?
How many lives are living strange?
Where were you while we were getting high?

 

どれだけの特別な人が変わるのか?

どれだけの人生が奇妙に生きているのか?

僕らがハイになっていたとき君はどこにいたんだ?

Slowly walking down the hall
Faster than a cannonball
Where were you while we were getting high?

 

ゆっくり廊下を歩く

砲弾よりも早く

僕らがハイになっていたとき君はどこにいたんだ?


[Chorus]
Someday you will find me
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova in the sky
Someday you will find me
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova
A champagne supernova

 

いつか君は僕を見つけるだろう

土砂崩れに巻き込まれている僕を

空にあるシャンパンスーパーノヴァの中で

いつか君は僕を見つけるだろう

土砂崩れに巻き込まれている僕を

シャンパンスーパーノヴァの中で

そう空にあるシャンパンスーパーノヴァの中で


[Bridge]
Cause people believe
That they're gonna get away for the summer
But you and I, we live and die
The world's still spinning 'round, we don't know why
Why? Why? Why? Why?

 

なぜなら人々は信じているから

彼らが夏から逃げるつもりだと

だけど君と僕、僕たちは生きてそして死ぬ

世界はそれでも回り続けるが、僕らはその理由を知らない

どうしてだろうか?


[Guitar Solo]

[Outro]
How many special people change?
How many lives are living strange?
Where were you while we were getting high?
We were getting high
We were getting high
We were getting high
We were getting high
We were getting high
We were getting high
We were getting high
We were getting high
We were getting high

 

どれだけの特別な人が変わるのか?

どれだけの人生が奇妙に生きているのか?

僕らがハイになっていたとき君はどこにいたんだ?

僕らがハイになっていた間に