daydreams / easy life 和訳

 

 

 

[Intro]
Daydreaming and I'm thinking of you
Daydreaming and I'm thinking of you
Daydreaming and I'm thinking of you

 

夢を見て君のことを考えているんだ

[Chorus]
Daydreaming and I'm thinking of you
Day drinking just for something to do
You know, I daydream until the late afternoon
Daydreaming and I'm thinking of you
Day drinking just for something to do
You know, I daydream until the late afternoon
And all I ever see inside is you

 

夢を見て君のことを考えているんだ

何かをするためだけに飲む日

ほら、僕は午後遅くまで夢を見るだろう

夢を見て君のことを考えているんだ

何かをするためだけに飲む日

ほら、僕は午後遅くまで夢を見るだろう

そして僕が今まで夢で見たのは君だけなんだ

 

[Verse 1]
Kaleidoscopic vision
Maybe I should go and fix me some Berocca
'Cause I'm the real top draw
Going topper top, top, 'til I can't speak proper
So do me a favour, say it's over
So I can get busy getting sober
We used to get busy on my sofa
Now I sit on my own like

万華鏡のような幻

たぶん僕はBeroccaを直しに行った方が良いかもしれない

だって僕は本物のトップドローだからね (top draw = 一番引き付けるもの)

上手く話せなくなるまでどんどん昇っていこう

だからお願い、僕らの関係は終わったと言って

早く冷静になるから

僕たちはソファで楽しんでた

今では自分の好きなように座ってるけどね

[Chorus]
Daydreaming and I'm thinking of you
Day drinking just for something to do
You know, I daydream until the late afternoon
Daydreaming and I'm thinking of you
Day drinking just for something to do
You know, I daydream until the late afternoon
And all I ever see inside is you

 

夢を見て君のことを考えているんだ

何かをするためだけに飲む日

ほら、僕は午後遅くまで夢を見るだろう

夢を見て君のことを考えているんだ

何かをするためだけに飲む日

ほら、僕は午後遅くまで夢を見るだろう

そして僕が今まで夢で見たのは君だけなんだ


[Verse 2]
It's disappointing and anticlimactical
You read my messages, but didn't get back at all
But that's the privilege of being beautiful
Dip below the surface like the springtime daffodils
And I've been sipping white lightning
It's very, very frightening
Nothing in my daydreams is ever exciting
But what did I expect from you
Didn't anticipate what a beauty queen could do

 

それは残念なことに滑稽な終わり方だったんだ

僕のメッセージに既読はつく、でも全く返事が返ってこない

だけどそれは綺麗な君の特権なんだ

春のスイセンのように水面下に沈む

白い稲妻をすすりながら

本当に、本当に怖かったんだ

僕の夢の中でわくわくするものはないんだ

だけど僕は君から何を期待していたんだろう

綺麗な君ができることを予想できなかったんだ

 

[Chorus]
Daydreaming and I'm thinking of you
Day drinking just for something to do
You know, I daydream until the late afternoon
Daydreaming and I'm thinking of you
Day drinking just for something to do
You know, I daydream until the late afternoon
And all I ever see inside is you

 

夢を見て君のことを考えているんだ

何かをするためだけに飲む日

ほら、僕は午後遅くまで夢を見るだろう

夢を見て君のことを考えているんだ

何かをするためだけに飲む日

ほら、僕は午後遅くまで夢を見るだろう

そして僕が今まで夢で見たのは君だけなんだ


[Post-Chorus]
Daydreaming and I'm thinking of you
Daydreaming and I'm thinking of you
Daydreaming and I'm thinking of you

 

夢を見て君のことを考えているんだ

[Chorus]
Daydreaming and I'm thinking of you
Day drinking just for something to do
You know, I daydream until the late afternoon
And all I ever see inside is you

 

夢を見て君のことを考えているんだ

何かをするためだけに飲む日

ほら、僕は午後遅くまで夢を見るだろう

そして僕が今まで夢で見たのは君だけなんだ


[Outro]
Daydreaming and I'm thinking of you

 

夢を見て君のことを考えているんだ

 

 

うーん、韻を踏んでいる部分の訳が難しかった。。

Beroccaって調べたらサプリメントやタブレットの商品みたいだったけど、

何か言い回しがあるのかな?