日本🇯🇵の皆さま、おはようございます。🤗
イギリス🇬🇧から、こんばんは。

ブログのメインのお写真は、ご存知の方もいらっしゃる通り、昨日買ったちょっと間抜けガオのヨーダです。笑笑
今日お昼に、リビングのソファ🛋️にヨーダとチュウバッカをチョコンと座らせていたら。

長男が見付けて、「こんなとこに急になんで❓かわいい❤️ね。買ったの❓どこで見付けたの❓」と言いながら思いっきり笑ってました。

長男はチュウバッカを気に入った様で、「コレ僕の❤️」と、勝手に自分のにしてました。😂

そんな長男がかわいい🩷と思った。

少し🤏🏻でも心❤️ホッコリして笑ってくれて良かった。☺️

笑いは良いよなぁ〜
(何時もの志村けんさん並に)

ところで今日夕ご飯の後、テレビ📺を付けたら...
Jane McDonaldさんと言う、イギリス🇬🇧人女性👩🏻‍🍼シンガー/プレゼンターの出ている番組があり。

(私この方気さくな方でとても好き❤️です)

タイトルは、「Jane McDonald Lost in Japan」でした。✨🤗✨
たまたま今日はジェーンさんが日本🇯🇵を点々と旅行しながら、日本の文化や食、歴史など色々紹介されていていて、とても嬉しかった☺️です。

日本人のトランズレーターさんが、ジェーンさんにお寿司🍣屋さんでお寿司の歴史や、正しい食べ方を紹介されていましたよ。☺️🙏🏻🫶🏼💖✨

今まで生魚が嫌い🤮だったジェーンさんが、日本🇯🇵の新鮮な江戸前寿司🍣(本当のお寿司)を初めて食べて、「これは美味しい😋」と感動🥹され、違う種類のトロを幾つも味わっていらっしゃいました。😊

その他ジェーンさんは、今まで絵やお写真でしか観た事の無かった、日本🇯🇵の象徴でもある富士山🗻を初めて眼にする事が出来て、「レイディーフジ、ありがとう💖」と言いながら、とても感謝🥹されていらっしゃいました。😊

私たち日本人にとって、とても嬉しく☺️誇りに思える事ですね。✨🙏🏻🫶🏼💖✨

英語ですが、少し🤏🏻だけビデオ📹に撮りましたので、良ければ覗いてみてください。☺️
(ちょっとした英語のお勉強にもなるかも)

それでは、今日も一日皆さまにとって、愛❤️と、光💡と、優しさ🦋と、幸せ🦄いっぱい🈵の日となります様に。
✨☺️❤️💡🦋🦄🙏🏻🍣🗻🇯🇵🫶🏼✨


ジェーンさん日本🇯🇵のお寿司🍣体験😊🫶🏼💖✨


今日の曲は、ジェーンさんの曲でシメ✨🤗✨

The Singer of Your Song by Jane McDonald


私も初めて聴きました😊❤️

曲の作りは少し🤏🏻古いかもしれませんが、ジェーンさんの力強いお声と歌詞がとっても良いです☺️🫶🏼💖✨🌈🌱🦋

🔽 🔽 🔽 

I travel for milesOver land and seaChasing a dreamFor you and for meSinging the songsOf every one's livesSinging of heartacheLove, hope, and lies
Night after nightIn cities and townsFacing the mirrorAnd wearing the gownsWhenever lonelyEven though it's just onlyFor one night
The tears you still weepThe secrets that you keepThe one you should have kissedThe life you think you've missedJust set your spirit freeAnd dream along with meThe singer of your songThe singer of your songIs who I'm born to be 
You're not alone So don't be afraidEveryone hereIs here on the stageTelling their storiesBut leaving here alwaysWith their song 
The tears you still weepThe secrets that you keepThe one you should have kissedThe life you think you've missedJust set your spirit freeAnd dream along with meThe singer of your songThe singer of your songIs who I'm born to be 
Like the moon and the starsThe wind and the rainA singer of songsWill always remainTravelling for milesOver land and seaChasing a dreamFor you and for me
The tears you still weepThe secrets that you keepThe one you should have kissedThe life you think you've missedJust set your spirit freeAnd dream along with meThe singer of your songThe singer of your songIs who I'm born to be The singer of your songThe singer of your songIs who I'm born to be