スクールオブドラゴンズ:スペシャルイベント イベント2 その3 | のり-なっとのブログ

のり-なっとのブログ

イラストレーターの絵を載せてます。 
それと、ヒックとドラゴンのこと

 さて、次の

Did you hear that? Something must have moved outside!

No、Skulder、eyes on the prize・・・you need to worry about that later。

それを聞きましたか? 何かが外に動いたに違いありません!
いいえ、スカルダー、賞品に注目しています・・・それについては後で心配する必要があります。

Do you see that? That looks rather fresh。 What do you think they could be?

あなたはあれが見えますか?
それはかなり新鮮に見えます。

Examine the wall

壁を調べる

They're strange burn marks。 Dragon flames tend to hit their target as one mass、but this one feels like it was lashed on。 I am starting to get used to on Impossble Island。

それは奇妙な火傷跡です。
ドラゴンの炎は、ターゲットを一つの塊として攻撃する傾向がありますが、これは、鞭で打ち付けられたように感じます。
私は不可能な島に慣れ始めています。

Does the baby leviathan look well?You should tap on the dragon and check up on him。

リヴァイアサンの赤ちゃんは元気そうに見えますか?
ドラゴンをタップして確認する必要があります。

Tap on the leviathan

リヴァイアサンをタップする

Ah! Our little friend must be looking for something further inside this building。 Forward、my friends!

ああ! 私たちの小さな友人は、この建物のさらに奥に何かを探しているに違いありません。
前へ、友よ!

Go with the Krayfin to the next room

クレイフィンと一緒に次の部屋へ行きましょう

A new challenge! From how you conquered the last room、I aam confident this will be no problem。

新たな挑戦!
最後の部屋を攻略した様子から、これは問題ないと確信しています。

 

This labyrinth is even better than I could have hooed。 I hope all of its legends are true;my graandmother told me stories that our greatset treasures hide within。 We shall see when we go deeper。 Please take a close look at the lock box。

この迷宮は、私が思っていたよりもさらに良いです。その伝説のすべてが真実であることを願っています;私の祖母が私に語った、私たちの素晴らしい宝物がその中に隠れているという話。
もっと深く行ったら、見てみましょう。
ロックボックスをよく見てください。


Take a closer look at  the lockbox

鍵箱をよく見てください

This is a classic Defender puzzle room。 The lock box holds the stone in the center of the room。 When you complete its challenge、the stone drops to the level below until it finally reaches the floor。

これは、古典的なディフェンダー パズル ルームです。
鍵箱は部屋の中央に石を入れています。
あなたがその挑戦を完了すると、石は最終的に床に到達するまで下のレベルに落ちます。 

Tap on the lock box and solve it。 Let us see what this room has in store for us。

ロックボックスをタップして解決します。
この部屋が私たちのために何を蓄えているか見てみましょう。

Tap on the first lock box and omplete the challenge

最初のロックボックスをタップしてチャレンジを完了します

Excellent!

すばらしい!

We're not out of it yet。 Drop down another level and tap on the next challenge。

私たちはまだそれから抜け出せていません。
別のレベルをドロップダウンし、次のチャレンジをタップします。

Tap on the next challenge and solve it

次のチャレンジをタップして解決してください

We're close to hiting that trigger。 We've almost got it!

私たちは、そのトリガーを叩くまでに近づいています。
ほぼわかりました!

We're almost through、my friend。I believe that we will solve this puzzle if you tap on the final challenge!

私たちはもうすぐ終わります、私の友達。
あなたが最後のチャレンジをタップすれば、私たちはこのパズルを解決できると信じています!

Tap on the final lock Box

最後のロックボックスをタップします

上から落ちてくる玉を真ん中の棒状の物を操作して下の籠に入れるミニゲーム

Fie on everything on this island that keeps giving me a fright! I still have no idea what that could be、but at least it didn't set off any traps。

フィー、私に恐怖を与え続けるこの島のすべてのもの!
それが何なのかはまだ分かりませんが、少なくとも、いかなる罠も仕掛けていませんでした。

Well、I think we must enter that device to see what there is to discover in the next chamber!

そうですね、次のチャンバーで何が発見できるかを確認するには、そのデバイスに入らなければならないと思います。

Go to the next chamber

次の部屋に行く

  

  

さて、次はなんでしょうか?