【7】骨転移が見つかりました | 九転十起~前立腺がんに負けてたまるか!~

九転十起~前立腺がんに負けてたまるか!~

2021年9月PSA28.4→47まで上昇、11月前立腺がん骨転移あり ホルモン治療を止めることを独断で決め 2022年6月からリコピン人参のみで監視中
自分流の前立腺がんとの向き合い方を記録していきます

English version

 

衝撃の告知から2週間後、骨シンチの結果を聞きに行きました。

 

内臓、リンパ節への転移はなし。

寛骨(骨盤内)への転移が1~2か所見受けられるとのこと。

転移が確定しましたドクロ

 

この時点で治療法がかなり限定的になることは、これまた2週間の間に色々調べて理解してはいました。

T病院泌尿器科の若手先生の方針としては、ホルモン療法一択。

ここでも再度エンザルタミドへの切り替えを勧められましたが、2週間前から服用していたビカルタミドの効果もあり、PSAは47から13まで下がっていましたのでこのままビカルタミドで行きたいと先生に伝えました。

 

この若手先生、なんていうかまぁ私と馬が合わないというんですかね。流れ作業的な感じで、こちらの意向を聞くこともなく、「ハイハイハイ」とさっさと進めようとするネガティブ

どうも自分の命を預けようという気になれない、なんだか信頼できない、そんな一抹の不安が残り、早くも転院を考えはじめたのでした。

 

治療法はもちろんですが、いろいろなガン患者の方の書かれたブログや本を読むにつけ、患者自身が自分のガンへの知識を深め、自分がこの病気とどう向き合いどう生きていきたいかをしっかり考え、先生に臆することなく自分の想いを伝えることが大事だと思うようになっていきましたスター

 

English version

[7] Bone metastases were found.

Hello, I am Nichara, fighting Prostate Cancer patient.

 

Two weeks after the shocking announcement, I went to hear the results of the bone scintigraphy.

 

No metastasis to internal organs or lymph nodes.

But, couple of metastases to the hip bone (in the pelvis) were confirmed.



From a lot of research in the past two weeks, I understood that the treatment options would be very limited at this point.

The policy of the young doctor in the urology department of T-Hospital was hormone therapy.
Again, I was advised to switch to Enzalutamide(Stronger) from Bicalutamide(Milder), but I told the doctor that I wanted to continue with Bicalutamide since I had been taking Bicalutamide for two weeks and my PSA score had dropped from 47 to 13.
This young doctor, I guess you could say, didn't get along with me.
He was very negative, and tried to proceed quickly as possible without really listening to me.
I was not sure if I wanted to entrust my life to a doctor I could not trust, and I began to think about changing hospitals ASAP.

As I read blogs and books written by various cancer patients, not to mention treatment methods, I came to believe that it is important as patients to deepen their knowledge about cancer, think carefully about how I want to live with this disease, and express my thoughts and feelings to the doctors without hesitation.

Well then!