今年も、もう半分が過ぎました | ペログビワイン日記

今年も、もう半分が過ぎました

6/30

今年も、もう半分が過ぎました。

それにしても、このまとわりつくような湿気、いやですね。

洗濯ものが全然乾きません。

 

 

今日の夕食はスキヤキにしました。

 

 

 

 

北海道産の黒毛和牛の赤身肉。

 

 

 

 

やっぱりスキヤキは美味しいです。

 

 

 

 

 

 

 

1本目 パラッツィ ドウレッロ スプマンテ NV  1,250円

今日の一本目は泡にしました。

イタリア・ヴェネト州の地元品種ドゥレッロ100%で仕込まれたスパークリングワインです。

青りんごを思わせる新鮮なアロマ、メロンのような風味のフルーツ感とキメ細やかな泡。

きれいな酸もしっかり。この値段でこのクオリティー。

抜群のコストパフォーマンスだと思います。

 

 

2本目 チェスコン カベルネ NV  1,200円

赤もイタリア・ヴェネト産。

カベルネ・ソーヴィニョン50%とカベルネ・フラン50%で仕込まれています。

カシスを思わせるベリー系のアロマ、豊かな果実味とチャーミングな赤い酸。

このカベルネ、軽いタッチ、さらりとした軽やかな飲み口です。

今日のスキヤキにも良く合いました。

 

 

 

Jun. 30

Half of the year has already passed.

Even so, this clinging moisture.

I don’t like it.

The laundry does not dry at all.

 

 

I made Sukiyaki for dinner today.

 

 

The meat was Japanese black beef from Hokkaido.

 

 

After all, Sukiyaki is delicious.

 

 

1st Palazzi Durello Spumante NV 1,250 yen

Today’s first one was a sparkling wine.

It is made from 100% Durello, a local variety from the Veneto region of Italy.

I felt fresh aroma reminiscent of green apples, fruitiness with melon-like flavor and fine bubbles.

Clean acid is also firm.

I think it’s outstanding cost performance.

 

 

2nd Cescon Cabernet NV 1,200 yen

The red is also from Veneto, Italy.

It is made from 50% Cabernet Sauvignon and 50% Cabernet Franc.

I felt berry aroma reminiscent of blackcurrants, rich fruit and charming red acid.

This Cabernet has a light touch, a smooth and light mouth.

It went well with today’s Sukiyaki.