生涯最高のノドクロ | ペログビワイン日記

生涯最高のノドクロ

3/23
突然、お世話になっている方から、庄内であがったノドクロとアワビが宅急便でとどきました。
もう、びっくり。


DSCN9547.JPG

休肝日の予定を変更して、早速さばきました。
身は刺身でいただきました。


DSCN9549.JPG

油がのっていながら、まったくべたつかず、香りも素晴らしかったです。



皮は焼いて、肝は酒蒸しにしました。
生涯で最も美味なノドクロでした。


DSCN9554.JPG

あらは、煮付けにして、味をしみさせてから明日頂きましょう。



DSCN9551.JPG

アワビも最高。アルマニャックでフランべして、ステーキで頂きました。
肝はワイン蒸しでいただきました。
とにかく美味、美味、美味。
ありがとうございました!


DSCN9555.JPG

1本目 トゥルクハイム リースリング 2012 1480円 新ヴィンテージ
大人気の トゥルクハイムの リースリングが新ヴィンテージで再入荷しました。
このヴィンテージから、ワイナリーの設備を一新して、貯酒管理が格段に向上したそうです。
なるほど、さらに磨きのかかった透明感の強い味わい。
リースリングの果実の美味しいとこだけをつめ込んだ感じです。
おいしいなあ。ノドクロにぴったんこ。


2本目 チェスコン ピノネロ 2011 1280円
飲むたびに感心するピノノワールです。
そんなにアロマがたつわけでも、味わいが強いわけでもないのですが、しっとりと美味しいピノワールです。
ちゃんとピノノワールの美味しさが、しっかりとあります。
押し付けがましさのない自然な味わい。
アワビとノドクロの肝にも、まけません。驚きです。
いや、すばらしい。これ、CP抜群じゃないでしょうか?



Mar. 23
Accidently, I received very a fresh fish and abalones from my friend.
I was so amazed.


Then I canceled "No wine day" and cooked them.
I ate the fish by sashimi, abalones by steak.
Delicious ! Delicious ! Delicious ! Delicious ! Delicious !


1st Turckheim Riesling 2012 1480 yen
Finally, we received the new vintage of Turckheim Riesling.
From this vintage, the winery changed many facilities for winemaking.
They could control all wine making method more excellently than before.
Yes! I can find the difference.
This vintage is far better.
I love this very clean fruits and minerals.
SO TASTY! It was very good for sashimi today.


2nd Cescon Pinot Nero 2011 1280 yen
I always admire the quality of this Pinot Noir when drink.
It is not so special wine for aroma, taste or flavor.
However, it is a really tasty Pinot Noir.
It have enough quality that I expect for Pinot Noir.
It is very natural and elegant.
Fantastic!
I think it has a far outstanding cost performance.