You are pretty. | mymai33のブログ

mymai33のブログ

ブログの説明を入力します。

健康維持の為に歩いてます。
 
ここ1、2年の間に自分に費やす時間が増えて、自分の健康管理が趣味の一つになりました。
どれだけ自分の体のことに目が行き届いているか、それを意識し出した時に、自分の体の変化にここまで鈍感だったのか、と驚きました。
毎日の生活に追われる中で自分に言い訳することを習慣づけてしまっていたみたいです。
 
そんな中始めたのが散歩です。
外の空気を吸うと頭がクリアになりますし、過激な運動が嫌いな私でも歩くことは最初から簡単にできました。笑
今では、生活範囲がすごく広がり、散歩の途中で新しく見つけたお店に立ち寄ってみたりと楽しみも増えました。
 
今日は、そんな散歩の途中で、反対側から歩いてきた女の子の話を少し。
いつも通り散歩して、その帰り道に、女の子二人とお父さんの家族3人が向かいから歩いてきました。
妹らしき女の子は5歳くらいで、7歳くらいのお姉ちゃんはお父さんに押してもらいながら自転車の練習中でした。微笑ましいなーと思って見ていたら、妹ちゃんが私の方にやってきて、ニコッと天使の笑みをくれながら、一言、You are pretty.と言ってくれたのです。
こんなに嬉しいことが世の中にあったんですね!!
見ず知らずの他人に、こんなに素敵でポジティブになる言葉を屈託ない笑顔で分けてくれるなんて、感動でした。彼女の一言で心がとっても幸せな気持ちでいっぱいになりました。
こちらでは、通りがけに相手のことを褒める時があります。
そのお洋服素敵ね、とか、あなたのバッグ格好いいわねとか。
他人様にそこまで言う勇気はまだまだ私にはないですが、知り合いや、友達、会社の同僚など私に関わってくれている人たちが少しでもポジティブな気分になれるように、私も素敵な言葉を掛けられたらなと思います。
心温まる幸せを分けてくれた女の子に感動した1日でした。
 

 

 

I started walking more for my health.

 

This past couple of years I have been able to spend more time on myself.

I started caring more about my health and that is because I noticed that I was really oblivious to my body before...

I gained so much weight, my skin was so dry, my body was so stiff... I did not realize what happened to me. I was so busy focusing on how to servive everyday life and made a lot of excuses to myself that I am going to do it later....

 

Now, there is no excuse. I have more free time and finally I realize that taking care of myself is my priority. Who is going to take care of me? It's only me!!

So I started walking more.

Going outside and breathing outside air were so refreshing and gave me more powers.

I lost weight, I am more energized, and I feel like I have more positive feelings everyday. 

 

Today I was walking my regular rout.

I saw a family, two duaghters and dad, coming towards to me. 

A little one was walking by herslef and dad was helping older sister how to ride the bicycle.

The little one noticed me and started walking towards me.

She smiled at me and said that "You are pretty".

My heart jumped and it was soooooo delighted.

I thought she was an angel!!

I was taught not to look at strangers, not to talk to strangers, not to smile at strangers.... and I always felt disconnected from the socity.

Here, some people are friendly and some people say hi to me even though they do not know me. The little girl's one word made my day so cheerful and happy.

I wish I could make someone's life happy and give them a positive wive.

Today was a very good day and wanted to share with you all.

Hope your day was good too!!