I deeply apologize for my terrible mistake about the article on CNN site.

http://ireport.cnn.com/docs/DOC-708650


This is an "iReport" of CNN. The article was posted by "Hachiko Coalition", has not been reported by CNN. I did not know and I should have checked properly at first. I will be very carefull from now on.



This is from CNN site.


"The stories here are not edited fact-checked or screened before they post. CNN's producers will check out some of the most compelling, important and urgent iReports and, once they're cleared for CNN, make them a part of CNN's news coverage. (Look for the red "CNN iReport" stamp to see which stories have been vetted for CNN.)"



This is from "Hachiko Coalition".


PLEASE click on the "This Belongs on CNN" function at the bottom of the story, so CNN will have to report on this because the public demands it. Please, take the time to help us. Thank you.





※CNNの記事についての訂正とお詫び※



先日掲載いたしましたアメリカCNNの「福島動物大虐殺」の記事ですが、

http://ireport.cnn.com/docs/DOC-708650



本日調べましたところ、CNN自体が報じた記事ではなかったことがわかました。


これは「iReport」という、視聴者が取り上げてほしい記事を投稿し、CNNのプロデューサーが注目した記事や、「取り上げてほしい」という声の多かった記事をニュースにするというコーナーに、「ハチ公連盟」さんが投稿されたものでした。


きちんと確認せずに掲載してしまいましたこと、落胆させてしまいましたこと、転載いただいた皆さまをはじめすべての皆さまに、ご迷惑をおかけいたしましたことを心よりお詫びいたします。申し訳ございませんでした。


今後、確認の徹底をするようにいたします。


サイトの記事の下にある、「This belongs on CNN」という緑のボタンを押すと「CNNで報道すべき」という声が届けられるようです。

この記事が多くの人の目に触れること、そしてCNNが実際に取り上げてくれることを祈ります。