確か昨年の春頃だったか、友人の経営するカフェに行く途中で、大行列を見かけた。

イヴェンティというホテルの1階にある「SKIRT STEAK」に並ぶ人たちだった。

 

TikTokで人気のインフルエンサーたちを招待してPRに貢献してもらうというのは、

今の飲食業界では当たり前のことだけれど、その影響でこんなにも繁盛しているとは。

 

ニューヨークの定番メニューは、ストリップ、フィレ、リブアイ、ドライエイジングなどで、

日本では「ハラミ」として焼肉屋でよく見かける「スカート」は、いわゆる内臓肉で価格も安い。

筋が多くて固いので、マリネして漬け込んでおかないと美味しくないという印象が強い。

 

そこに目をつけたステーキハウス「BLT」のシェフ、ローラン・トゥルンデル氏が、

独自の調理法を研究し、外はこんがり、中はトロッとしているオリジナルステーキが完成した。

8オンスのステーキとサラダ、食べ放題のフレンチフライがついたプリフィクスメニュー。

開店当時は28ドル、TinTok再生回数は600万回を超えた。

 

廉価な「SKIRT STEAK」のプリフィクススタイルは、中南米系レストランではよくあるけれど、

このロケーションにしては破格のステーキハウスとして大人気になっている。

 

末娘の誕生日にリクエストされ、行列が落ち着いた頃を見計らって、

ようやく初めての世界に足を踏み入れた。

 

予約は取らず、毎日500人の来客があるという回転率の良さも変わらず、

なんとこの1年で40%も値上げして、39ドルになっていた。

 

この1年で食材は軒並み20%以上値上げしているので、各家庭のエンゲル係数も激増。

ニューヨークの飲食業界、どこまでも強気なビジネスをしている。

 

Last spring, I think it was, I was on my way to a cafe owned by a friend of mine when I saw a massive line of people waiting.

It was people waiting in line for "SKIRT STEAK" on the first floor of a hotel called "Kimpton Hotel Eventi."

 

Inviting popular TikTok influencers to contribute to PR is a common practice, and it's a great way to get people's attention.

It is a common practice in the restaurant industry today, but I had no idea that the restaurant was thriving so much because of it.

 

The standard menu in New York includes strips, filets, ribeye, dry-aged, etc.

"skirt," often seen in BBQ restaurants in Japan as "harami," is so-called organ meat and is inexpensive.

It is stringy and challenging, so it has a strong impression that it is not tasty unless it is marinated.

 

That's where chef Laurent Tourondel of the steakhouse "BLT" came in.

He researched his cooking method, and the original steak was perfected, browned on the outside, and tender on the inside.

The prix fixe menu includes an 8-ounce steak, salad, and all-you-can-eat French fries.

When the restaurant opened, it cost $28 and had over 6 million TinTok views.

 

The inexpensive SKIRT STEAK prix fixe style is typical in Latin American restaurants.

But this steakhouse has become very popular because of its reasonable price for this location.

 

As requested by my youngest daughter for her birthday, we finally stepped into the world for the first time just as the people were calming down.

 

No reservations are taken, and the turnover rate remains the same, with 500 customers coming in daily.

The price had increased 40% in the past year to $39.

 

Foodstuff prices have increased by more than 20% across the board in the past year, and Engel's coefficient for each household has also increased dramatically.

New York's restaurant industry is doing very aggressive business.