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乗務員としてラインアウトした当時、欧米へのフライトは2泊が基本だった。
会社の経営状態が悪くなり、長大路線以外の滞在は1泊以下になった。

西海岸には昼前に到着し、翌朝には日本に戻る。
フライト疲れで横になると、つい夜半過ぎまで寝てしてしまうのだが、
今度は朝まで眠れなくなり、帰りのフライトに支障が出る。
夕方に一度起きて、食事をしてからまた寝るのが正しい過ごし方とされた。

サンフランシスコ滞在時に、乗務員がよく行っていたベトナム料理のお店。
新鮮な茹でガニと、締めのガーリックヌードルを食べるのが定番だった。

あの頃の思い出を頼りに、当時と変わらぬメニューを注文する。
周囲には、おそらくコックピットクルーと思われる男性グループ、
キャビンクルーのような女性集団のテーブルがあった。

食事の値段が跳ね上がり、サービスも決して良いとは言えない。
「思い出は美化される」と言うけれど、美味しい味が健在だったのが何より。

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At the time when I checked-out as a crew member, the flight to Europe and the United States had basically two nights stay.
The business condition of the company got worse, and staying outside the long journey route was less than one night.

We arrived at the west coast early in the morning and returned to Japan the next morning.
Flight When we laid down with fatigue, we fallen asleep until midnight,
Next time we could not sleep till the morning, hindrance to the return flight.
So we should wake up in the evening, and sleep again and after having a meal.
It was taken to be the right way to spend.

There was a Vietnamese restaurant where crews often used when staying in San Francisco.
The default was to eat fresh boiled crabs and garlic noodles.

Based on memories of those days, I ordered an unchanged menu.
There were probably a group of men who seemed to be a cockpit crew,
and there was a table of women group like cabin crew.

The price of meals has jumped, and the service was not so nice.
"Memories will be beautified", but I was happy that the most delicious taste was alive.

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