生まれて初めて自分のお小遣いで買ったレコードは、ピンクレディーのシングル盤だった。
中学になるとオフコースのLP盤を集めて、
高校生になって初めて友人と一緒にコンサートに行った。

こんな話を職場の若者にすると、キョトンとされる。
どれもこれも、今どきの若者が知らないキーワードなのかもしれない。

しかし最近、音楽業界ではレコードの販売数が伸びているという。
米国で流行りのブランドにレコード部門が新設され、
街角でもクールなレコード店が出没している。

デジタルの時代だからこそ、アコースティックな音を求める。
流行は繰り返すとよく言うものの、
やはり古き良きものは必ず残っていくのだと信じたい。

実家に置いたまま、もう針を置くことはないと思っていたレコード盤を思い出している。
イメージキャラは、ちょっと突っ張った感じのアイドルで。
私の心のバイブルだった。
あのミニコンポ、まだ動くだろうか。

レコード盤 (2)


I bought a single record of Pink Lady for the first time with my pocket money.
I collected the LP board of Off course when I was a junior high school student,
I myself went to the concert with friends for the first time when I became a high
school student.

When I talked with young people this kind in the workplace, there was a blank look.
None this also, it may be a keyword that young people don't know nowadays.

However, recently, that the music industry has been increasing number of sales
of records.
The trend brand company in the United States established the record department.
Cool record store has been infested on a street corner.

At digital age, people ask the acoustic sound.
Although often say epidemic is repeated,
I still believe that old good thing will always remain.

I had a phonograph record at my home in Japan.
I thought there was no chance to play with it.
The image character, an idol of stiff character, was the bible of my heart.
I wish it could work again.

レコード盤 (3)


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