IMG_0787


日本に住む姉が、メッセージも付けずに動画のリンクを送ってきた。
彼女の意図するところは、何だろう。

琴線に触れる4分30秒、涙がすっと頬を伝った。

ひとつ年上の彼女は、私にとってはいつも憧れで、
運動も勉強も、何をやっても追いつけない存在だと思っていた。

私は何をするにも、センスの良い姉に意見を聞いていて、
Tシャツ一枚を買いに行くのでさえ、彼女と一緒だと安心した。

動物をこよなく愛し、いつも私と弟の手を引いてくれた姉が、
嫁いで離れていった時は、片腕をもぎ取られるほど寂しかった。

私は異国の地に渡り、障害を持った娘が生まれた時、
誰よりも先に「おめでとう」と、新しい家族の誕生を喜び、受け入れてくれた。

私にとっては、決して超えられないと思っていた姉が振り返る。
「貴女はいつも私より先に、親というハードルを超えていったのよ」

いつも冷静に周囲を見渡している姉にとって、私は破天荒な妹だっただろう。
次女という立場を利用して、自由勝手にやってきたことを反省、そして感謝しつつ、
この世で姉と妹として出会ったことが、何よりの宝物だと改めて思った。

「貴女はそこでの役割を終えたら、日本に帰っておいで」
姉はそう言ってくれるけれど、私の居場所はあるのかな。

「違うから、人は人を想う」
CMのメッセージに頷きながら、今度は弟のことを書いてみようと思う。



My elder sister, who lives in Japan, sent me a video link without a message.
I wondered what her intention was.

Tears ran down my cheek as the story of 4 minutes and 30 seconds touched the heartstrings of me.

She is one year older than me and I always admire her.
I thought that no matter what I did, I could not catch her up in all fields.

No matter what I do, I asked her opinion since she had good sense.
Even if I buy a T-shirt, I was reassuring to go with her.

When my elder sister, who loved animals and took care of me and younger brother, got married, I felt so lonely.

I went to a foreign land and my daughter with a disability was born.
She was delighted and accepted the birth of new family,.

I thought I could never be exceeded my elder sister, but she said.
"You always passed the hurdle of our parents that I could not do that."

To my elder sister, who always looked around the surroundings calmly, I would have been a terrible sibling.
Taking advantage as my second daughter's position, I am grateful for the fact that I came freely,
I thought once again the matter we encountered as sisters in this world was a treasure.

“When you've finished your role there, you can go back to Japan.”
My sister tells me so, but I wonder if there is a place for me.

"People think of people because they are different."
I'm thinking that I will write about my younger brother while I agree the message of CM.



人気ブログランキングへ

海外永住 ブログランキングへ "

『JT想うた』

どこ行くときも いつも付いてきて 
何するときも いつも真似して

どんなときも 慎重な私
考える前に 始めるあの子
自分があって 個性的な妹
人の意見にそっと 合わせる私
全然違うのに 同じ道
いつの間にか ライバルみたい
二人の違いが 差にみえて
私だけが 憧れてると思ってた
いつの間にか 話すこともなく

悩みなんて ないと思ってた
私とは全然 違うから
だからなのか 違うからなのかな
二人いることが 支えになる
ずっとずっと