Airbnb セネガルから日本に住んでいる青年 | ゆきんこのブログ

ゆきんこのブログ

我が家の犬猫、保護犬、そしてゆきんこのブログです。

Airbnbからセネガル人で日本に12年住んでいる青年が来てくれました。

優しい感じのいい青年でした。

セネガルは西アフリカにあります。その位置が海沿いで、銚子に似ています。

かつてはたくさん大きな魚が捕れたそうですが、捕りすぎて今は捕れなくなったそうです。

 

 

 

 

足利大学を卒業していて、日本には馴染みがあって日本語も話せますが、だいたいは英語で話していました。

セネガルはフランス語が公用語のようなので英語も彼にとっては外国語ですがとても上手でした。

 

Through Airbnb, A Senegalese living in Japan for twelve years came.

He was a gentleman.

Senegal was in the western part of Africa.

Senegalese location was similar to Choshi.  It used to catch a lot of big fish, but overfished and didn't catch so much any more.

He graduated from Ashikaga University.  He was used to Japan and spoke Japanese, but we mainly spoke English.

Senegalese official language was French, so English wasn't his mother tongue, but he spoke English very well.

 

 

彼はIT産業で働いていて、プログラムやアプリケーションを作って、そのサポートなどもしているそうです。優秀な技術者だと思います。

 

He was an IT engineer.  He made application and programs and supported them.  

I think he was a good engineer.

 

たまたま見つけた銚子の我が家に5泊してくれました。

楽しい滞在でした。

リモートワークができるのなら、この辺に住みたいそうです。

そうしたら今度は一緒にディナーでも食べましょうねと話しました。

 

He happened to find my place and stayed five nights.

We had a good time.

If he can do remortwork at next company, he would like to live around here.

If he does, let's have dinner together.