大分市立美術館の
「アートになった猫たち展」  を観に行ってきましたニコニコ

全ての作品が猫さんを題材としていて、
色々な猫さんを見る事ができました。

ユニークで思わず笑いがこぼれてしまう猫さん。
可愛い姫猫さん、化け猫さんもびっくり

現代作家の方から、江戸時代の浮世絵など。
見ごたえ十分でしたキラキラ

浮世絵の小道具であった猫さんを、
主役級にしたのは、
歌川国芳の功績です。

国芳は、猫さんが大好きだったんですってピンクハート
沢山の猫さんをかって猫を抱きながら作品を作ってたのですニコニコ

国芳はダイナミックで発想豊かだったので、非常に斬新で楽しい浮世絵作品を残していて、現代でも人気があります。


浮世絵の中の猫さんは、
美人さんと何気なく生活してたり、
お姫様みたいに可愛がられたり。
飼い猫さんの首輪も可愛いリボンでリボン
私の中の乙女心はくすぐられましたポーチ


浮世絵の美人さんが猫さんを可愛がってる表情も何ともいえない艶っぽさお願い

また
化け猫として登場する怖い猫さんや、
風呂敷をかぶった愛嬌たっぷりの猫さんも。
擬人化された猫さんも愉快でした爆笑

皆様 LOVE CATさんもご存知の通り、
猫さんは目の表情はクルクル変わるし。
顔全体の表情もコロコロ変わるしニコ

しかし‥気まぐれで我が道をいく生き方が愛されているのか、
昔から作家の題材としては大変ユニークな存在なんだと感じましたウインク

画家の、
大正ロマンの竹久夢二、
日本人でありながらフランスに国籍を移し、
パリで活躍した藤田嗣治、
二人とも非常に猫が大好きで、
作品の中に猫さんを登場人物として描いていますニコニコ


猫の気まぐれに我々はついていけなくても、
そんな姿に魅了されて心を鷲掴みされるのは、
浮世絵をみてると昔からの様ですよあしあと

香港からLOVE CATさんのカップルさんが、
大分市立美術館の猫展に足を運ばれていましたんですよ。
私はとても驚いて世界のねこ島、
相島をご紹介しましたびっくり

最近の猫ブームは凄いですね!!
残念ながらこのねこ展は昨日で終わってしまったのですが。

全国の美術館でも猫展は開催されています。
美術館の猫さんに逢いに行くのも、
ワクワクして楽しいですよラブラブ
どんな猫さんに出逢えるのかなピンクハート

お勧めですキラキラ



相島 丘の上の美術館


I went to the cat exhibition of the Oita municipal art museum ニコニコ

All the works are subjects of cats.
I was able to see various cats.
A cat that is unique and unexpectedly laughing makes me laugh.
A cute little princess.


From contemporary writers, Ukiyo e prints from the Edo period.
It was amazing to see キラキラ

During the Edo period
I made Ukiyoe work with cat as a theme,
It seems that Kuniyoshi was the beginning.
He said that he liked cats very much !?

In ukiyoe work,
The theme of beautiful people living casually with their cats,
Subject like cute princess like princess.
The collar of the domestic cat is also a cute ribbon,
My girl 's heart was tickled ラブ

A cat appearing in a beautiful picture of ukiyoe is treated as a protagonist.
I can not say anything about the facial expression of the beautiful woman who prefers that cat お願い

A scary cat who appears as a cat,
There are plenty of charming cats wearing a furoshiki.
An anthropomorphized cat was also pleasant.

As you all know LOVE CAT,
The cat changes his expression of eyes.
The facial expression on the whole face also changes.

Whether the way of life that goes on my way with caprice is loved,
I felt that it is very unique as a theme of a writer from a long time ago.

Painter's,
Yumeji Takehisa of the Taisho Romant, Tsuguharu Fujita of Ecole de Paris also loves cats very much,
I draw a cat as a character.


To the whim of the cat, we can not keep up with it,
It is enchanted by such appearance and is grasped by the heart,
It seems like from a long time ago あしあと

LOVE CAT from Hong Kong,
I was taken to the cat exhibition of the Oita municipal art museum.
I was surprised to introduce AINOSHIMA Island, the cat's island in the world びっくり

Recent cat boom is amazing.
Cat exhibitions are also held at museums throughout the country.
To go to see a cat in the art museum,
I am excited and happy ラブラブ

I wonder what kind of cat I can meet ピンクハート

It is recommended.

AINOSHIMA ART MUSEUM ON THE HILL