土曜日、暑い中バイク点検に行ってきました。I went to have my motorcycle checked at a nearby shop yesterday, it was so hot. バイクで5分のところにお店があってラッキーです。But I'm fortunate to have such a shop in a place just five-minute motorcycle ride from my house. 


心配していたようなタイヤのヘタリはなく、I was relived to find that the tires are not so damaged and the whole condition is good. 全体的にはいい状態とのことでほっとしました。サスペンションが少し劣化してはいるけれど、The suspation is a little aged, but it is a two-cycle model, so adding oil regularly would make it run all right for another five years or so. ツーサイクルなのでオイルさえ気をつけて切らさなければまだ何年も乗れると言われました。


ゆっくり走って負担をかけないよう気をつけています。I try to run at a moderate speed so as not to hurt it. これからも安全運転で行きたいです。I'll keep it riding safely. 


それでも、ショックなことを聞きました。Then, however, I heard a shocking news from a shop owner. 


50ccのバイクがもう製造されなくなると言うのです。The smallest motorcycles at fifty cc will be stopped production in a few years. 信じられない話です。It's unbelievable. 排気ガスの規制が厳しくなることと、It is mainly because stricter rules for emission gas control and the shrinking demand by customers' shift to electric bikes and others. 需要が電動自転車などに移って売れなくなってきていることが原因らしいです。そのために中古車の値段も上がっていて、As a result, used 50cc motorcycles are getting more expensive, good quality ones are around 150 thousand yen or so. もし今買うとしても良いものは15万くらいとの話です。新車も22万程度で買えることを思うとすごく高くて驚きました。Compared to new ones are priced about 220 thousand yen, used ones are so pricey, which amazed me. 


125ccは私には大きすぎます。125 cc motorcycles are too big for me. 遠くに行くこともないので、As I don't go on a long-distance touring, lignter ones are easy to handle when parking or moving. 止める時や移動する時に重くない方がありがたいです。今後原付免許で125まで乗れるようにするらしいですが、困ります。They are planning to let us ride 125 cc with the smallest motorcycle license, which will be a trouble for many riders. 


ますます今のバイクを大事に乗ろうと思いました。Now I'm determineed to take good care of my current one.