ブログを始めてだいぶ時間が経ちました。

It's been a long time

 since I started posting blogs. 

どれくらい続けられるか分かりませんが、

I'm not sure how long I can continue, 

but I'm planning to post one article a day 

as long as possible.

できる限り毎日

更新して行こうと思っています。


小さい頃から書くことが好きで、I came to like writing before I knew it. 読書も好きでした。

I also loved reading. 

大学は迷わず文学部に入りと言いたいところですが、But I couldn't decide my major easily when I entered college

英語も大好きだったので外国語学部にするか迷いました。since I also liked English so much, 

I wanted to study it more at school. 


在学中は文芸部に入り、As a college student, I joined a writing club, and kept writing poems. ずっと現代詩を書いていました。架空の物語を作ることにはあまり興味が持てず、I wasn't into creating fictional stories but more interested in exploring inside of people's minds

 including my own. 

自分や人の心の中を探ることが

主な関心事でした。


卒業してからは書くことに関係のない仕事をしてきましたが、After graduation, I worked at a company that had nothing to do with writing, 好きな気持ちは変わらず、but my passion for writing still remains, so I published my own essay book once. 自費出版もしました。

But it costs so much that you can't do it many times. 

でも、お金がかかるので何回もは無理です。


 

病気になったことがきっかけで、Since I got a cancer, したいことをせずに生きるのはやめました。I stopped being hesitant about what I wanted to do. ネット患者会でがんに関する文章を書いていましたが、Although I wrote essays about my disease at a cancer patients organization on the web, ジャンルに関係なく書きたくて、 I wanted to write something unrelated to diseases, so started to write this blog. ブログを始めました。今のところ続いています。Fortunately, I'm able to keep it. 


ニュースや日々の出来事、仕事のこと、お料理、病気のこと、思うことなどを題材にしています。My topics include news, daily events, job, cooking, cancer, and thoughts about things. 拙い文章ですが、これからもよろしくお願いいたします。My essays are not so well written, but your support keeps my enthusiasm, I really appreciate it. 

ブログを始めたきっかけ

 

 

 

 

 

同じネタで投稿する

 

他の投稿ネタを確認する