バッハ - ソナタ イ短調 BWV 967 - フランケンベルク | ねぇ、マロン!

ねぇ、マロン!

おーい、天国にいる愛犬マロン!聞いてよ。
今日、こんなことがあったよ。
今も、うつ病と闘っているから見守ってね。
私がどんな人生を送ったか、伊知郎、紀理子、優理子が、いつか見てくれる良いな。

曽田歩美様に頼んでマロンの絵を描いていただきました。

Bach - Sonata in A minor BWV 967 - Frankenberg | Netherlands Bach Society

 

 

 

Netherlands Bach Society

 

A very early work by Bach – recorded here for All of Bach with Emmanuel Frankenberg – about which not much is known. What we do know: the sonata is a style exercise in the Italian sonata form - Italian music was booming around 1700. Furthermore interesting is that Bach in this sonata goes easy on the rules of counterpoint - which he normally held sacred - and that much of what is heard here returns in the preludes of the Wohltemperierte Clavier.

 

・・・・・・・

 
バッハの非常に初期の作品 – エマニュエル・フランケンベルクとのオール・オブ・バッハのためにここに録音 – それについてはあまり知られていません。私たちが知っていること:ソナタはイタリアのソナタ形式のスタイル練習です - イタリア音楽は1700年頃にブームでした。さらに興味深いのは、バッハがこのソナタで対位法の規則を緩和していることです-彼は通常それを神聖視していました-そして、その多くはここで聴かれることは、ヴォルテンペリエテ・クラヴィーア曲集の前奏曲の中に戻ってきます。