ムンギ・バウェンディ氏:ノーベル賞晩餐会でのスピーチ | ねぇ、マロン!

ねぇ、マロン!

おーい、天国にいる愛犬マロン!聞いてよ。
今日、こんなことがあったよ。
今も、うつ病と闘っているから見守ってね。
私がどんな人生を送ったか、伊知郎、紀理子、優理子が、いつか見てくれる良いな。

曽田歩美様に頼んでマロンの絵を描いていただきました。

Moungi Bawendi: Nobel Prize banquet speech

 

 

 

Nobel Prize

 

"Wondering about how the atomic world evolves into the macroscopic one inevitably leads us through a wonderful new world, the nano-world, which we now call the realm of nanoscience and nanotechnology. Quantum dots, for which we are being honored here today were at the birth of this new realm. They shine brightly on its future and the yet un-imagined possibilities it offers."

 

 

・・・・・・・・

 
「原子の世界が巨視的な世界にどのように進化するのかを疑問に思うと、必然的に私たちは素晴らしい新しい世界、ナノの世界に導かれます。それは現在、ナノサイエンスとナノテクノロジーの領域と呼ばれています。今日ここで私たちが栄誉を与えられている量子ドットは、この新しい領域の誕生を彼らは明るく照らし、その未来とそれがもたらすまだ想像もつかない可能性を照らします。」