Don't Think Twice, It's All Right - ボブ・ディラン | ねぇ、マロン!

ねぇ、マロン!

おーい、天国にいる愛犬マロン!聞いてよ。
今日、こんなことがあったよ。
今も、うつ病と闘っているから見守ってね。
私がどんな人生を送ったか、伊知郎、紀理子、優理子が、いつか見てくれる良いな。

曽田歩美様に頼んでマロンの絵を描いていただきました。

Don’t Think Twice, It’s All Right - Bob Dylan (Acoustic Cover by Emily Linge)

 

 

 

Emily Linge

 

#Bobdylan #Cover #EmilyLinge

 

“Don’t Think Twice, It’s All Right” by Bob Dylan - Acoustic cover by Emily Linge.

 

Lyrics:

Well, it ain't no use to sit and wonder why, babe
If'n you don't know by now
And it ain't no use to sit and wonder why, babe
It'll never do somehow

When your rooster crows at the break of dawn
Look out your window, and I'll be gone
You're the reason I'm a-traveling on
But don't think twice, it's all right

And it ain't no use in turning on your light, babe
The light I never knowed
And it ain't no use in turning on your light, babe
I'm on the dark side of the road

But I wish there was somethin' you would do or say
To try and make me change my mind and stay
But we never did too much talking anyway
But don't think twice, it's all right

So it ain't no use in calling out my name, gal
Like you never done before
And it ain't no use in calling out my name, gal
I can't hear you any more

I'm a-thinking and a-wonderin' walking down the road
I once loved a woman, a child I am told
I give her my heart but she wanted my soul
But don't think twice, it's all right

So long honey, baby
Where I'm bound, I can't tell
Goodbye's too good a word, babe
So I'll just say fare thee well

I ain't a-saying you treated me unkind
You could have done better but I don't mind
You just kinda wasted my precious time
But don't think twice, it's all right

 

・・・・・・・・

 
#ボブディラン #カバー #エミリーリンジ

ボブ・ディランの「Don't Think Twice, It's All Right」 - エミリー・リンジによるアコースティック・カバー。
 
 
歌詞:

まあ、座って理由を考えても無駄だよ、ベイビー
もし今は分からないなら
そしてなぜ座って疑問に思っても無駄だよ、ベイビー
どうにかならないだろう

夜明けに鶏が鳴くとき
窓の外を見てください、そうすれば私はいなくなります
あなたが私が旅をしている理由です
でも、よく考えないでください、大丈夫です

ライトをつけても無駄だよ、ベイビー
知らなかった光
ライトをつけても無駄だよ、ベイビー
私は道の暗い側にいる

でも、あなたが何かしてくれるか言ってくれるといいのですが
私の考えを変えて留まらせようとするため
でもとにかく私たちはあまり話しすぎたことはありませんでした
でも、よく考えないでください、大丈夫です

だから私の名前を呼んでも無駄だよ、ギャル
これまでにやったことのないような
私の名前を呼んでも無駄だよ、ガール
もう聞こえません

私は道を歩きながら考えたり迷ったりしている
私はかつて女性を愛した、子供を愛したと言われている
私は彼女に心を捧げたが、彼女は私の魂を求めた
でも、よく考えないでください、大丈夫です

お久しぶりです、ベイビー
どこに縛られているのか、分からない
さようならは言葉が良すぎるよ、ベイビー
だから私はただ別れを告げるよ

あなたが私を不親切に扱ったと言っているわけではありません
もっとうまくやれたかもしれないけど、気にしない
あなたは私の貴重な時間をちょっと無駄にしてしまいました
でも、よく考えないでください、大丈夫です