バルーンカブトムシ

 

今週月曜は、海の日の祝日。ビーチに出かけるなんてこともなく、近くの川沿いを歩いた。いつもは掃除洗濯など朝の用を済ませた後、遅めの時間にひとりぶらぶらと川の周囲を観察しながら歩く。おいしいパン屋さんが橋のたもとにあり、そこを目標に折り返すと、私の足で4,700歩ぐらいになる。この休日、久しぶりに連れ合いと一緒に歩いた。川をはさんで続く両岸の道に沿って、おしゃべりしながら、景色を眺めつつ歩いた。こんもりと茂った高木の林が姿を現す。メタセコイア、次はラクウショウ、大好きなクスノキの群れもある。右に曲がると松の一群れ。以前、気功を習っていた頃には、この松林まで歩き根元に両手をかざして自然の力をもらう練習もした。川に沿って植えられた桜の木々は大半が年数を重ね、ところどころ根元から切られている。でも大丈夫、ちゃんとひこばえが出ている。春には少しだけ花も咲いた。ふたり並んで楽しんだウォーキング、9,300歩を超えた。ちょっとだけ無理をして、少しばかり遠くをめざすチャレンジ散歩、森林浴のおまけ付きで気持ちよかった。

 

Whenever I have some free time, I try to walk along the nearby river, my favorite spot.  Several kinds of birds swim in the river; ducks, black cormorants and herons.  If I see  a kingfisher diving into the water, I feel extra happy.  Last Monday, on the  national holiday, my husband and I decided to walk a little further into the riverside.  We enjoyed watching and walking through the groups of huge trees including dawn redwood, baldcypress, camphor and pine trees.  Walking under the tall, magnificent old trees was like the refreshing forest bathing.