美しいシンガポールの

街並みをテレビで眺めながら、

皆さんにプチ報告します。

 

I'm going to let you know something

while I gaze some beautiful Singapore

town through CNN.

 

勇気の怪我は、

だいぶ良くなって来ました。

 

Yuuki is doing better.

His injuries are getting healed.

 

1日3回、目にお薬(軟膏)を

入れていますが(これが

難しいんです!)

その効果で、内出血は、

ほぼ完治して来ました。

 

I treat Yuuki with this eye cream

3 times a day

(It's pretty hard to put

some meds in his eye!!),

but it's working and his eye

is looking so much better.

 

噛まれた右側の口の脇は

傷が深いため、

まだ完治には遠いですが

(舐めてしまうので塗り薬は

つけないで、抗生物質によって

化膿を防いでいます)、

事故当日よりはずっと

良くなっていると思います。

 

The place he got bitten

by that vicious dog,

the side of his right mouth

is getting better too

although I can not put

any medicine there

since he licks it . . .

He is still on antibiotic

and I think that's helping a lot.

 

皆さんに勇気のことを

ご心配+お祈りしていただき、

心から感謝しています。

私の疲れがなかなか抜けないで

いるのですが、

見た目はボロボロでも、

音楽制作はしっかりやっており、

先ほど、新曲の1つの歌入れを

していました。

本当に久しぶりに、

一発オーケーというか、

やはり、オリジナル(一発目)には

限りないエネルギーと魅力が

詰まっているものだと

改めて思いました。

それは、考えずに自然に

書いたり歌ったりするからです。

何度も歌ったり、書き直したり

するうちに、

新鮮さは失われます。

なので私はいつも、

その一発目、を大切にします。

(そこが、私と私と元夫の

音楽制作の違いだったな。)

 

いつも応援ありがとうございます。

 

Lately I've been tired.

Age . . . maybe.

But the dog attacking

incident was very stressful for me,

it's taking a bit longer for me

to get recovered, energy-wise.

 

Although I look pretty bad

in my lounge wears now (lol),

I am making new music daily.

I just recorded the vocal on

one of my brand new tracks and

the first take was so good that

I will keep almost everything

from that take.

I believe in the power of

the original takes,

because we are not thinking too much

when you try for the first time,

you don't aim for anything.

We sing/write from our hearts

organicaly. :)

 

Thank you for your

warm thoughts towards

me and my baby = Yuuki.

 

I appreciate it so much.

 

Mari