Manual For Teachers (教師のためのマニュアル) ☆難しさの順序⑥☆ | ひかりのせんたく : ミラクルライフ

ひかりのせんたく : ミラクルライフ

あなたのハイヤーセルフを呼び覚まし
あなたがハイヤーセルフとして
肉体を持った状態で
次元上昇していくプロセスをサポートします✨

*ア・コースインミラクルズ(以下ACIM)3版の中の章、”Manual For Teachers(教師のためのマニュアル)の日本語訳です。

*本の性質上読み手によって解釈が異なり、ここに記載する訳は筆者なりの解釈であることをご了承ください。


8. HOW CAN PERCEPTION OF ORDER OF DIFFICULTIES BE AVOIDED?

6. The body’s eyes will continue to see differences. But the mind that has let itself be healed will no longer acknowledge them. There will be those who seem to be “sicker” than others, and the body’s eyes will report their changed appearances as before. But the healed mind will put them all in one category; they are unreal. This is the gift of its Teacher; the understanding that only two categories are meaningful in sorting out the messages the mind receives from what appears to be the outside world. And of these two, but one is real. Just as reality is wholly real, apart from size and shape and time and placefor differences cannot exist within itso too are illusions without distinctions. The one answer to sickness of any kind is healing. The one answer to all illusions is truth.


8. (ヒーリングの)難しさの順序に対する知覚はどうしたら避けられるのか


6. 肉体の目には引き続き相違が見える。


しかし自らをヒーリングしたマインドはもはや相違を認識しない。


他の者より“より病んでいる”ように見える者がいると、肉体の目は以前と同じように彼らの異なる様子をマインドに報告する。


しかし癒されたマインドは彼らすべてをひとつのカテゴリーに入れる―「彼らは真実ではない」と。


これが(神の)教師からマインドへのギフトだ。


つまり、マインドが外の世界に見えることからメッセージを受取り整理するとき、たった二つのカテゴリーだけが意味があるという理解(がギフトだ)。


そしてこれら二つのカテゴリーのうちの一つは真実だ。


現実が、サイズ、形、時間、場所を別にすればすべて真実であるのと同じように―なぜなら現実には相違は存在できないのだから―相違のない錯覚もまた真実だ。


あらゆる種類の病気のひとつの答えがヒーリングだ。


すべての錯覚のひとつの答えが真実だ。