Manual For Teachers (教師のためのマニュアル)     ☆教師の特徴は?①☆ | ひかりのせんたく : ミラクルライフ

ひかりのせんたく : ミラクルライフ

あなたのハイヤーセルフを呼び覚まし
あなたがハイヤーセルフとして
肉体を持った状態で
次元上昇していくプロセスをサポートします✨

*ア・コースインミラクルズ(以下ACIM)3版の中の章、”Manual For Teachers(教師のためのマニュアル)の日本語訳です。

*本の性質上読み手によって解釈が異なり、ここに記載する訳は筆者なりの解釈であることをご了承ください。


4. WHAT ARE THE CHARACTERISTICS OF GOD’S TEACHERS?

1. The surface traits of God’s teachers are not at all alike. They do not look alike to the body’s eyes, they come from vastly different backgrounds, their experiences of the world vary greatly, and their superficial “personalities” are quite distinct. Nor, at the beginning stages of their functioning as teachers of God, have they as yet acquired the deeper characteristics that will establish them as what they are. God gives special gifts to His teachers, because they have a special role in His plan for Atonement. Their specialness is, of course, only temporary; set in time as a means of leading out of time. These special gifts, born in the holy relationship toward which the teaching-leaning situation is geared, become characteristic of all teachers of God who have advanced in their own learning. In this respect they are all alike.


4. 神の教師の特徴は?

1. 神の教師たちの特徴は表面的には全く似ていない。

肉体の目で見た場合、彼らは全く似ていず、非常に(それぞれに)異なった経歴を持ち、この世での経験も大きく異なる。

彼らの表面的な“人格”ははっきりと異なる。


また、神の教師としての職務の最初の段階では、彼らを彼らそのもの(神の教師)として証明するより深みのある特徴をまだ身につけていない。


神は神の教師たちに特別な能力(才能)を授ける。

なぜなら彼らは神の償いのための計画において特別な役割を担うからだ。


もちろん彼らの特別さは一時的なものだ。

時間から連れ出す手段として一時的に時間の中に組み込まれる。


これらの特別な能力(才能)は、神聖な関係の中で生まれる。


この神聖な関係は“教え―学び”の状況の目的だ。


そしてこれらの特別な能力(才能)は、自身の学びが向上していったすべて神の教師の特徴となる。

この点において、彼らはみな同じだ。


2. All differences among the Sons of God are temporary. Nevertheless, in time it can be said that the advanced teachers of God have the following characteristics:


2. 神の子供たちの個人差は一時的なものだ。

そうは言っても、学びの進んだ神の教師はやがては次のような特徴を持つと言える。


(続きは次回以降に・・・)