Manual For Teachers (教師のためのマニュアル)     ☆教えのレベルは?② | ひかりのせんたく : ミラクルライフ

ひかりのせんたく : ミラクルライフ

あなたのハイヤーセルフを呼び覚まし
あなたがハイヤーセルフとして
肉体を持った状態で
次元上昇していくプロセスをサポートします✨

*ア・コースインミラクルズ(以下ACIM)3版の中の章、”Manual For Teachers(教師のためのマニュアル)の日本語訳です。

*本の性質上読み手によって解釈が異なり、ここに記載する訳は筆者なりの解釈であることをご了承ください。

3. WHAT ARE THE LEVELS OF TEACHING?

2. The simplest level of teaching appears to be quite superficial. It consists of what seem to be very casual encounters; a “chance” meeting of two apparent strangers in an elevator, a child who is not looking where he is going running into an adult “by chance,” two students “happening” to walk home together. These are not chance encounters. Each of them has the potential for becoming a teaching-learning situation. Perhaps the seeming strangers in the elevator will smile to one another; perhaps the adult will not scold the child for bumping into him; perhaps the students will become friends. Even at the level of the most casual encounter, it is possible for two people to lose sight of separate interests, if only for a moment. That moment will be enough. Salvation has come.


3. 教えのレベルは?

2. 最も単純な教えのレベルは非常に表面的に見える。

それは極めてなにげないめぐり合わせに思えるようなことから成る。


例えば、同じエレベータに偶然居合わせた二人とか、前方に注意せずに歩いていたある子供がある大人に偶然衝突するとか、二人の学生がたまたま一緒に帰るなどだ。


これらは偶然のめぐり合わせではない。

それぞれの出会いは“教え―学び”の状況になる可能性を備えている。


エレベータの中で居合わせた一見したところ他人の二人は互いに微笑み会うかもしれないし、子供に衝突された大人はそのことで子供を叱ったりしないかもしれないし、一緒に帰った学生は友達になるかもしれない。


最も単純な出会いでさえ、一瞬それぞれの関心ごとから気をそらす可能性がある。

その一瞬で十分なのだ。

救いは訪れた。