*ア・コースインミラクルズ(以下ACIM)第3版の中の章、”Manual For Teachers”(教師のためのマニュアル)の日本語訳です。
*本の性質上読み手によって解釈が異なり、ここに記載する訳は筆者なりの解釈であることをご了承ください。
2. WHO ARE THEIR PUPILS?
2. In order to understand the teaching-learning plan of salvation, it is necessary to grasp the concept of time that the course sets forth. Atonement corrects illusions, not truth. Therefore, it corrects what never was. Further, the plan for this correction was established and completed simultaneously, for the Will of God is entirely apart from time. So is all reality, being of Him. The instant the idea of separation entered the mind of God’s Son, in that same instant was God’s Answer given. In time this happened very long ago. In reality it never happened at all.
2. 神の教師の生徒は誰か?
2. “救いの指導-学習計画”を理解する為には、コースが説明する時間の概念を把握する必要がある。
償いは錯覚を訂正するが、真実は訂正しない。
つまり、今まで一度もなかったことのみを訂正する。
さらに言えば、訂正の計画は確立したと同時に完了する。
なぜなら神の意思は時間とは完全に離れたところにあるからだ。
そしてすべての真実、神の存在もまた時間とは完全に離れたところにある。
神の子のマインドに分離という考え方が芽生えたその瞬間に神の答えが与えられる。
時間枠内ではこれはずいぶんと前に起きたことだ。
しかし、実際には一度も起きてはいない。