おはようございます。(^^) 

Good morning.

  本文 Body Text 

弟とステーキを食べるために、八王子まで出向きました。

I went to Hachioji to eat steak with my younger brother.

こちらのステーキハウスに立ち寄りましたよ。(^^)

We stopped by this steak house.

このブレードミートステーキを注文することにしました。(^^)

We decided to order this blade meat steak.

まずは、スープとサラダをいただきます。(^^)

First, we will have soup and salad.

私は、赤ワインもいただきました。(^^)

I also had red wine.

どん! お待ち!

Don !  Thanks for waiting !

「わ~い!しゅてーきだ~爆笑(ステーキだ~!)」

“Wow, it’s steak !”

「君の好きな赤身肉だよ。召し上がれ」 (^^)

"It's your favorite red meat. Enjoy it."

弟が、胃腸薬を持ってきてくれました。

My brother brought me some stomach medicine.

これで、多少、脂っこいものを食べても、大丈夫。(^^)

Now, even if I eat some greasy food, it's okay.

ご覧の通り、完食しました。

As you can see, I ate it all.

とても、美味しかったですよ。(^^)

It was very delicious.

 

コンビニで買ったもの買ってくれたもの

今回は、真夜中に私のスマホを届けてくれた弟に、お礼としてステーキをおごりました。

This time, I bought my brother a steak as a thank you for delivering my smartphone in the middle of the night.

本当に、嬉しかったし、ありがたかったですから、当然のことですね。(^o^)

I was really happy and grateful, so it's only natural.

 

【おまけ】 Bonus

腹ごなしに八王子市内を歩いていた時に出会った名物「100圓ラーメン」のお店。

When we were walking around Hachioji City with an empty stomach, we came across a shop that sells the famous ''100 En Ramen''.

タンメンも、100円で食べられます。(^^)

You can also eat tanmen for 100 yen.

 

この後、喫茶のため、ファミレスに立ち寄りました。

After this, we stopped at a family restaurant for coffee.

・・・次に続く。(^o^)

...Continues next.

 

それでは、また。

See you again.

木蓮😺

MagnoliaMintaka

 

  あとがき Postscript 

 

☆コメントは承認制ですが、お気軽に、どうぞ。(^^)

* Comments are very welcome, I let it pass mostly.

★フェイスブックのリンクをたどって、このブログ記事を読んでくださる外国人の方々のために、英訳を掲載しています。
* I follow the Facebook link and post an English translation for foreigners reading this blog article.

 

☆彡 私のインスタグラムは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Instagram.

☆彡 私のツイッターは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Twitter.
@magnoliamintaka

☆彡 私のスレッズは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Threads.

 @magnoliamintaka

 

インスタグラムやツイッター、スレッズでは、ブログ記事の掲載よりも先に、写真をアップしていることがあります。

On Instagram, Twitter, and Threads, I sometimes upload photos before posting blog articles.

どうぞ、お見逃しなく!\(^o^)/

Please do not miss it !

多摩地区から、ぬい撮りを発信!

下のバナーを

クリック(またはタップ)していただけると

とても嬉しいです。(^o^)

にほんブログ村 地域生活(街) 東京ブログ 多摩地区情報へ
にほんブログ村

PVアクセスランキング にほんブログ村

最後まで、読んでいただき、

誠にありがとうございます。m(_ _)m